آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 6 اسفند ماه 1396 = 25-02 2018

روزنامه: بزرگترین جنبش تحریم سلاح در آمریکا

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: سازندگان سلاح در آمریکا پس از کشتار اخیر ۱۷ دانش آموز در مدرسه‌ ای در ایالت «فلوریدا» از این پس باید برای بی‌ اعتمادی شرکت‌ های بزرگ که در حال دور شدن از آنها هستند، چاره‌ ای بیاندیشند.

چندین شرکت آمریکایی تاکنون انجمن ملی سلاح آمریکا (ان‌ آر‌ ای) را بایکوت کرده‌ اند و همزمان کارزارهای اجتماعی برای تحریم شرکت‌ هایی که از بایکوت آن خودداری کرده‌ اند، در حال گسترش است.

هشتگ «ان آر‌ ای را تحریم کنید» #BoycottNRA از جمله هشتگ‌ هایی است که جمعه این هفته بیشترین دنبال کننده (فالوئر) را در توئیتر داشت.

این هشتگ خیلی زود در شبکه‌ های اجتماعی داغ شد و فعالان در این شبکه‌ ها با فرستادن پیام مستقیم به حساب های کاربری رسمی شرکت‌ های آمریکایی از آنها خواستند که در این باره علنا موضع‌ گیری کنند.

در تازه‌ترین تحول، روز شنبه دو شرکت هواپیمایی «دلتا» و «یونایتد» هم اعلام کردند که تخفیف ویژه اعضای انجمن سلاح آمریکا را متوقف می‌ کنند.

از زمان آغاز این کارزار ابرشرکت‌ هایی چون «فدکس» (حمل و نقل) و «آمازون»، بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان تحت فشار قرار گرفته‌ اند که همکاری با ان‌ آر‌ ای را قطع کنند. آمازون به ویژه تحت فشار قرار گرفته که پخش تلویزیونی شبکه ان‌ آر‌ ای را متوقف کند.

پیشتر هم شرکت‌ های کرایه خودرو «هرتز» و «اینترپرایز»، شرکت‌ های بیمه «مت لایف»، «چاب» و شرکت امنیت انفورماتیک «سیمنتک» به علت انتقاداتی که در شبکه‌ های اجتماعی از سیاست‌ های آنها شده است، دیگر مایل نیستند با لابی بزرگ ان آر ای در ارتباط باشند.

چند شرکت خدمات دزدگیر و دوربین‌ های مدار بسته خانگی چون «سیمپلی‌ سِیف» هم در تصمیمی مشابه امتیازاتی که برای این انجمن در نظر گرفته بودند را حذف کرده‌ اند.

این شرکت‌ ها روز جمعه یکی پس از دیگری رسما به مشارکت خود با انجمن ملی سلاح آمریکا پایان دادند. این مشارکت‌ ها در اکثر موارد بر پایه امتیاز‌های متعدد اختصاص یافته به اعضای انجمن ملی سلاح آمریکا (به عنوان مثال استفاده از خدمات یک بیمه خاص) استوار شده بود.

«فرست نشنال بانک» که یکی از بزرگ‌ ترین صادرکنندگان کارت‌ های اعتباری در آمریکا محسوب می‌ شود، در صفحه توئیتر خود نوشت: «واکنش‌ های منفی مشتریان ما را بر آن داشت تا روابط خود را با انجمن ملی سلاح آمریکا مورد بازنگری قرار دهیم.»

ان‌ آر‌ ای که مدعی است ۵ میلیون عضو دارد، هنوز به بالا گرفتن جنبش بایکوت این نهاد واکنشی نشان نداده است.

با این حال، حساب رسمی این انجمن در توئیتر خطاب به معترضان نوشته، آنها باید ایرادها را در نقایص پلیس و نهادهای مسئول جستجو کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: