آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 6 اسفند ماه 1396 = 25-02 2018

بازداشت یک دانشجوی دختر مقابل درب دانشگاه

خبرگزاری هرانا – پریسا رفیعی، فعال صنفی و دانشجوی هنرهای زیبا دانشگاه تهران عصر امروز در مقابل درب قدس دانشگاه تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. همزمان میکائیل قلی‌راد از دانشجویان بازداشت شده حوادث اخیر که با تودیع وثیقه آزاد شده بود، صبح امروز جهت دفاع از اتهامات وارده خود از جمله برهم زدن نظم عمومی و شرکت در تجمعات غیر قانونی در شعبه ۱۱۷۱ دادگاه انقلاب تهران حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پریسا رفیعی فعال صنفی و دانشجوی هنر های زیبا دانشگاه تهران عصر امروز مورخ ۶ اسفندماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

از کیفیت و اتهامات وارده منجر به بازداشت این شهروند علی‌رغم پیگیری های نزدیکان وی اطلاعی حاصل نشده است.

طی گزارشی دیگر، هرانا مطلع شد، میکائیل قلی‌راد از دانشجویان بازداشت شده وقایع دی‌ماه اخیر که با تودیع وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه موقتا از زندان اوین آزاد شده بود، ساعت ۹ صبح امروز برای دفاع از اتهامات خود در شعبه ۱۱۷۱ دادگاه انقلاب تهران حضور یافت.
از جمله اتهامات وی، برهم زدن نظم عمومی و شرکت در تجمعات غیرقانونی عنوان شده است.

بازداشت گسترده دانشجوبان عضو شورا های صنفی دانشگاه تهران در پی “اعتراضات دیماه” پس از اتمام جلسه مشترک فعالان دانشجویی با رئیس زندان در خصوص دانشجویان بازداشت شده وقایع اخیر صورت گرفت.

هرانا در گزارشات قبلی خود از بازداشت دست‌کم ۱۴ دانشجوی دانشگاه تهران خبر داده بود.

در اعتراضات اخیر که بعضا با عنوان «اعتراضات دیماه» از آن یاد میشود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته شدند، بر اساس اعلام منابع رسمی اعتراضات در بیش از ۸۰ شهر برگزار شد، حدود پنج هزار نفر از جمله حداقل یکصد دانشجو نیز بازداشت شدند.

برخی از بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه و تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتیها اطلاع دقیقی در دست نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: