آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 10 اسفند ماه 1396 = 01-03 2018

خشکی دریاچه ارومیه و زندگی ۲۰ میلیون نفر

خبرگزاری هرانا – استاندار آذربایجان غربی گفت که خشک شدن دریاچه ارومیه و تالاب و ادامه این روند موجب جابجایی و مهاجرت ۲۰ میلیون نفر می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، محمد مهدی شهریاری ظهر پنجشنبه در اولین مجمع سلامت استان با بیان اینکه ما به جامعه شادابی نیازمندیم اظهارداشت: “امروز در جامعه ی بشری یک زندگی اجتماعی جدیدی را شروع کرده ایم، بیماری های جدیدی به وجود آمده که باید آنها را شناسایی و راهکار یابی کنیم”.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: “مهمترین مشکل ما امروز بحث محیط زیست است بحث خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها مثل دریاچه ارومیه که از مهمترین مشکلات است چرا که اگر این روند ادامه پیدا کند ۲۰ میلیون نفر جمعیت باید جا به جا شوند”.
وی به نقش سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تهدیدات کشاورزی خصوصا استفاده از سموم، کارخانجات تولید کننده مواد غذایی و دارویی ، وزارت جهادکشاورزی در خصوص تهدیدات کشاورزی خصوصا استفاده از سموم، کارخانجات تولیدکننده مواد غذایی و دارویی، وزارت جهاد، استاندارد، شهرداریها تاکید کرد.

شهریاری با اشاره به اهمیت توسعه شاخص های سلامت در جوامع بشری، گفت: “در بیشتر کشورهای دنیا شاخص های توسعه یافتگی را بر اساس شاخص های سلامت مورد ارزیابی قرار می دهند و دولت توجه و اهتمام ویژه ای به توسعه شاخص های سلامت در جامعه دارد”.

وی ادامه داد: “متاسفانه به دلیل یکسری از معضلات اجتماعی در جامعه، مسئله سلامت با چالش های جدی مواجه شده است و ضروری است فرمانداران استان مشکلات و معضلات اجتماعی را شناسایی، پالایش و برای حل این مشکلات برنامه ریزی و راهکار ارائه دهند”.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه توجه به آموزش توسط نهادهای آموزشی بویژه آموزش و پرورش و دانشگاه ها در توسعه و ارتقای شاخص های سلامت در جامعه را مورد تاکید قرار داد.

شهریاری مهمترین سازمان تاثیرگذار را سازمان آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: “باید بخشی از کتب درسی به آموزش سلامت اختصاص یابد که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است”.

استاندار آذربایجان غربی مهمترین عامل را در بحث سلامت را خود مردم و سازمانهای مردم نهاد عنوان کرد و توجه به بخش خصوصی و مشارکت مردم را مورد تاکید قرار داد و فقر فرهنگی را جزء مهمترین مشکلات ذکر کرد.

وی همچنین توسعه همکاری های بین بخشی در اجرای برنامه های ارتقای شاخص های سلامت را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: “دستگاه های اجرایی و سازمانهای مردم نهاد در ارتقای شاخص های سلامت در استان مشارکت جدی داشته باشند و ما نیز از این همکاری ها حمایت می کنیم”.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: