آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 14 اسفند ماه 1396 = 05-03 2018

تالاب عظیم انزلی رو به نابودی پیش می‌رود

خبرگزاری هرانا – رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی گفت که عواملی از قبیل ورود رسوبات،فاضلابهای کشاورزی و خانگی،تغییرات اقلیمی،گسترش شهرنشینی و البته دفع پسماند در حاشیه رودخانه‌ها باعث شده که این تالاب عظیم رو به نابودی پیش رود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، احسان هادی‌پور گفت: “تالاب انزلی با وسعتی تقریبی ۲۵ هزار هکتار یکی از تالابهای با اهمیت بین‌المللی است”.

وی افزود: “اگرچه عواملی از قبیل ورود رسوبات،فاضلابهای کشاورزی و خانگی،تغییرات اقلیمی،گسترش شهرنشینی و البته دفع پسماند در حاشیه رودخانه‌ها باعث شده که این تالاب عظیم رو به نابودی پیش رود،اما همیشه عده ای دلسوزانه به دنبال راه حل هایی جهت نجات این اکوسیستم طبیعی هستند”.

هادی‌پور ادامه داد: “در همین راستا سالروز جهانی تالابها را فرصتی دانستیم تا در راستای احیاء بخشی از این اکوسیستم بی‌نظیر و با عزم مردم استان،نسبت به کاشت ۵۰۰ اصله نهال در محوطه جنگلی قلم گوده و پاکسازی بخشی از تالاب انزلی اقدام کنیم و زباله های جمع اوری شده توسط شرکت خدماتی به محل دفن زباله انتقال یافت”.

تالاب انزلی با مساحتی در حدود ۲۰ هزار هکتار در شمال ایران در گیلان قرار دارد.

تالاب انزلی از جالب‌ترین و بزرگترین زیستگاه‌های طبیعی جانواران ایران محسوب می‌شود و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از پرندگانی است که از سوی کشورهای همسایه شمالی به ایران می‌آیند. تالاب انزلی به دلیل موقعیت جغرافیایی از نظر میزان بالای رطوبت و آب با هیچ‌یک از تالاب‌های ایران قابل مقایسه نیست.



علی March 6, 2018 07:18 AM

خوب برود کک کسی هم گزیده نخواهد شد مگر زاینده رود و گاوخونی از بین رفت دریاچه ارومیه خشک شد هورالعظیم به احتضار افتاد تالاب میقان اراک نابود شد افغانستان حق آبه هامون را نداد و هامون دارد خشک می‌شود و جنگلهای گرانبهای هیرکانی به ویلا تبدیل میشود و ریز گردها دمار مردم را در آوردند کسی ناراحت شد ؟ و هزاران مصیبت دیگر که بر سر طبیعت ایران آورده شده مگر کسی را ملول کرده نه مشکل ما سوریه و لبنان و یمن و بحرین و فلسطین و سایر مسلمانان دیگر نقاط جهان است ما باید دنیا را مدیریت کنیم ایران که نیاز به مدیریت ندارد بالاخره مرداب انزلی هم مثل بقیه خشک که شد روی آن مسکن مهر می‌سازند چی فکر کردید ! ! تا جمهوری اسلامی هست تمام دره های را مورد مرحمت باسن خود قرار خواهد داد که روزی که رفت دره ای بدون اثر آنها باقی نمانده باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: