آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 اسفند ماه 1396 = 06-03 2018

یکی از پیروان آیین یاری در کرج بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – یکی از پیروان آیین یاری به نام سید پیمان پدرود در کرج بازداشت شده است. وی بعنوان یک فعال حقوق “یارسان” پیش از این نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید پیمان پدرود از پیروان یارسان (آیین یاری) حدود ۲ ماه پیش در مهرشهر کرج بازداشت شده است علیرغم پیگیری‌های خانواده، آنها تاکنون موفق به تماس تلفنی و ملاقات با این زندانی نشده اند.

آقای پدرود در ۸ دی‌ماه سال جاری پس از خروج از منزل بازداشت شده است بدون اینکه خانواده او از این موضوع اطلاعی داشته باشند. سرانجام با وقفه ای طولانی از طریق منابع غیررسمی در جریان بازداشت وی قرار گرفته‌اند.
پس از گذشت دو ماه بی خبری از سرنوشت این فعال آیین یاری، خانواده وی به شدت نگران سرنوشت نامعلوم او هستند.
سید پیمان پدرود پیش از این نیز طی سال‌های گذشته چند بار در رابطه با فعالیت و دفاع از شهروندان پیرو آیین یاری بازداشت شده بود.
طی ماه‌های اخیر بخصوص پس از تظاهرات سراسری دی‌ماه، حکومت جمهوری اسلامی ایران اقدام به بازداشت گسترده فعالان سیاسی و مدنی کرده و بسیاری از آنان در زندان به سر می‌برند و از سرنوشت برخی نیز همچنان اطلاعی در دست نیست.

بازداشت و برخورد امنیتی با دراویش گنابادی از جمله نمونه های مشخص عدم تساهل و رواداری مذهبی بود که از سوی نیروهای امنیتی به نمایش گذاشته شد. درگیری هایی که علاوه بر صدها بازداشتی، تاکنون حداقل ۶ کشته و دهها مجروح بر جای گذاشته است.

لازم به یادآوری است در سال ۱۳۹۲ در پی توهین به زندانیان یارسانی در زندان همدان دو نفر از پیروان این آئین به نام‌های «حسن رضوی» و «نیک‌مراد طاهری» به ترتیب در روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه سال ۹۲ در اعتراض به این توهین در مقابل استانداری این شهر اقدام به خودسوزی کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: