آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 21 آذر ماه 1399 = 11-12 2020

حکم ظالمانه علیه این زن جوان هنرمند بی پناه در بیدادگاه

خبرگزاری هرانا – فاطمه خویشوند معروف به سحر تبر توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد. فاطمه خویشوند در تاریخ ۱۳ مهرماه ۹۸، به دستور دادسرای ارشاد تهران بازداشت و جلسات دادگاه او در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، فاطمه خویشوند توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد.

خانم خویشوند با بیان اینکه حکم صادر شده قابل اعتراض بود و من اعتراض کردم, افزود:”چهار اتهام به من وارد شده بود که از دو اتهام تبرئه شدم”.

در این گزارش به جزییات حکم صادره اشاره ای نشده است.

در تاریخ ۲۳ دی ماه ۹۸، جلسه رسیدگی به اتهامات فاطمه خویشوند در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. و روز دوشنبه ۷ بهمن ماه، جلسه رسیدگی به اتهامات ۷ متهم مرتبط با پرونده فاطمه خویشوند در همان شعبه برگزار شد.

پیام درفشان، وکیل مدافع خانم خویشوند در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۹۹، از مثبت بودن آزمایش کرونای موکلش خبر داد. خانم خویشوند در پی وخامت حال جسمی، روز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه از بخش قرنطینه زندان زنان شهرری به همراه چند تن دیگر از زندانیانی که وضعیت مشابه داشتند به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد و نتایج آزمایشات مشخص کرد هر دو ریه وی درگیر شده است.

آقای درفشان در اردیبهشت ماه سال جاری با انتشار تصویر دستور پزشک بیمارستان سینا مبنی بر لزوم نگهداری وی در قرنطینه مخصوص از درخواست این شهروند و وکلای وی جهت آزادی موقت او خبر داد و افزود: “این نوجوان ۱۸ ساله از بیماری دچار رنج است و طبیعتا دچار هراس روحی نیز شده است و تنها درخواستش این است که بتواند نزد مادرش باشد”. در حالی که رئیس زندان زنان شهرری، ابتلای خانم خویشوند به بیماری کرونا را تکذیب کرده بود جلسه دادگاه پرونده سحر به دلیل ابتلای او به بیماری کرونا و عدم انتقال وی طبق مقررات سازمان زندان ها لغو شد.

پیام درفشان، وکیل مدافع فاطمه خویشوند گفته بود: با توجه به اینکه فاطمه خویشوند در زمان ارتکاب فاقد سن قانونی اما در زمان دستگیری دارای سن ۱۸ سال شده، رسیدگی به اتهام وی مطابق قانون در دادگاه ویژه اطفال و نوجوانان می‌تواند ادامه یابد که در آن صورت امکان طرح مسائلی مانند سوء‌استفاده از صغار که در ایام گذشته صورت پذیرفته است نیز قابل بررسی تخصصی در آن مرجع قضائی است.

این وکیل دادگستری پیشتر نیز از انتقال پرونده موکل خود، از دادسرای ارشاد به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران خبر داده و گفته بود: در کیفرخواست صادره از سوی دادسرای ارشاد، “معاونت در افساد فی‌الارض، تشویق به فساد از طریق تشویق جوانان به اباحه‌گری، توهین به مقدسات از طریق توهین به حجاب و تحصیل مال نامشروع” به موکلش تفهیم شده است. بنابر گفته وکیل مدافعان وی، بنیان پرونده تشکیل شده برای تعقیب این متهم، به استناد اقداماتی است که در زمان وقوع، وی هنوز به سن قانونی رشد نرسیده بوده و همچنین با توجه به سابقه اختلالات روانی بیمار و تایید پزشکی قانونی، تداوم بازداشت این نوجوان بر خلاف ماده یک قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب ۱۱ دی سال ۸۱ است.

سحر تبر یا فاطمه خویشوند، متولد ۲۶ خرداد سال ۱۳۸۰ است. شهرت «فاطمه خویشوند» به خاطر عکس‌ها و فیلم‌هایی است که از خود در اینستاگرام منتشر می‌کرده است.



قاسم July 31, 2019 01:49 PM

وقتی که مملکت بدست جانیان و اراذل و اوباش بیفتد انتظار بیشتری نمی توان داشت وکیل محترم و با شخصیتی مثل ایشان را به خاطر جرمهای واحی در بند کشیده می شود و بر عکس لواطکاران و دزدان میلیاردی آزاد و به راه خود که همانا جنایت و دزدیست ادامه خواهند داد پس مرگ بر اصل ولایت وقیح و مرگ بر جمهوری کثیف اسلامی

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی June 17, 2020 05:07 PM

نه تنها نهادهای حقوق بشری، بلکه تمامی کشورهای جهان وسازمانهای بین المللی بویژه سازمان ملل متحدباید براین حقیقت تلخ ودردآور وقوف کامل یافته باشند که نظام جمهوری اسلامی وحکومتهای منتخب ولایت مطلقه فقیه، وقوه قضائیه انتصابی وقوه مقننه بظاهرانتخابی دریک پکیج با عنوان نظام جمهوری ولایت مطلقه فقیه کمترین پایبندی به موازین بین المللی واستانداردهای جهانی ندارد ومقوله حقوق بشرازمنظریک حکومت متعلق به عصر بربریت و زنده بگور کردن وگردن زدن انسان چیزی بنام منشورجهانی حقوق بشررابرسمیت نمیشناسد وطی 42 سال گذشته بکرات این بی اعتنائی وقلدری غیرقابل توجیه رابنمایش گذاشته است بهمین دلیل ملت ایران ازچنین نظام فاسدی قطع امید وعبورکرده وخواستاربراندازی آنست حمایت کشورهای اروپائی از چنین نظام فاسدی ساده ترین کمک بملت ستم دیده ایران میباشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: