آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 تیر ماه 1398 = 14-07 2019

واکنش نتانیاهو به رجزخوانی سرکرده حزب الله

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه ۲۳ تیر (۱۴ژوئیه) در نشست اعضای کابینه نسبت به اظهارات اخیر حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، واکنش نشان داد و گفت: اگر حزب‌الله جرات کند به اسرائیل حمله کند، اسرائیل ضربه نظامی خردکننده‌ای به حزب‌الله و لبنان می‌زند.

نصرالله جمعه شب در سالروز جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل در تابستان سال ۲۰۰۶ در گفتگو با شبکه المنار بارها اسرائیل را تهدید کرده و گفته بود در جنگ بعدی ما "در آسمان و دریا و زمین برایتان شگفتی‌هایی آماده داریم." او اسرائیل را "سست‌تر از خانه عنکبوت" خوانده بود.

نتنخست وزیر اسرائیل اظهارات نصرالله را "لاف‌زنی" خواند. او یادآوری این موضوع را "کافی" خواند که "تونل‌هایی که نصرالله طی سال‌ها حفر کرد، ما در طول چند روز نابود کردیم."

نتانیاهو از این تونل‌ها با عنوان "تونل‌های ترور" نام برد. اشاره او به تونل‌های حزب‌الله است که بین لبنان و اسرائیل حفر شده بودند. ارتش اسرائیل در ماه ژانویه (دی ماه ۱۳۹۷) با اعلام تخریب آخرین تونل، از خاتمه "عملیات یافتن تونل‌ها و تخریب آن‌ها" به صورت رسمی خبر داد.


تمایل آمریکا برای مذاکره با حزب الله؟

حسن نصرالله، دبیرکل جنبش شیعه حزب الله لبنان اعلام کرد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می خواهد با این جنبش مذاکره کند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن نصرالله گفت:" دولت ترامپ تلاش می کند از طریق میانجی ها باب ارتباط با حزب الله را بگشاید".


اقدام بی سابقه آمریکا علیه گروهک حزب الله

آمریکا نام دو نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان را در لیست سیاه تحریم‌های خود وارد کرد. واشنگتن برای نخستین بار است که سیاستمداران حزب‌‌اللهی منتخب در لبنان را تحریم می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که امین شری و محمد حسن رعد، نمایندگان پارلمان لبنان که جزو نامزدهای معرفی شده از سوی حزب‌الله هستند را به همراه وفیق صفا‌، مسئول ارتباطات و هماهنگی حزب‌الله، به فهرست سیاه تحریم‌های خود افزوده است.

نام این افراد در ارتباط با ترور مطرح شده و وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که حزب‌الله از قدرت پارلمانی خود برای پیشبرد فعالیت‌های خشونت‌آمیز استفاده می‌کند.

در همین حال وزیر خارجه آمریکا از دیگر کشورها خواست حزب الله لبنان را به طور کامل در فهرست تروریستی قرار دهید

مایک پمپئو روز سه شنبه ۱۸ تیرماه در توئیتر نوشت: امروز در ادامه تلاش آمریکا برای مقابله با تاثیرات فساد حزب الله لبنان، مقام های ارشد حزب الله تحریم شدند. ما از همپیمانان خود می خواهیم که حزب الله را به طور کامل به عنوان سازمان تروریستی در نظر بگیرند.


حزب‌ الله کاسه گدایی به دست گرفته است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در برابر خبرنگاران گفت: «کارزار فشار حداکثری ما بر روی تهران، با این هدف طراحی شده که رژیم ایران را که بزرگترین حامی تروریسم دولتی است، از اجرای سیاست خارجی مخرب‌اش منع کند.» (فیلم زیر)

وی افزود: «کارزار ما موفق بوده است. برای نخستین بار، حزب‌الله که بزرگترین دریافت‌کننده حمایت مالی از ایران است، مجبور به درخواست کمک‌های مردمی شده است.»

به گفته‌ی سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، «رژیم ایران در حال فراخواندن نیروهای حزب‌الله از سوریه است و حقوق آنها را کاهش داده یا متوقف کرده است. یک جنگجوی تحت حمایت رژیم ایران اخیرا به نیویورک تایمز گفته است: روزهای طلایی تمام شده‌اند و هرگز بازنخواهند گشت.»




www.youtube.com/watch?v=Q6oKa5QMef4

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



علی May 27, 2019 02:24 PM

بالاخره سید علی به دیوار سفت رسید و دیگه نمیتونه هر جا رسید پا رو بده بالا و کارش رو بکنه حالا وقتشه که تو خودش خالی بشه تا بترکه این عاقبت همه دیکتاتور هاست البته ملت ایران در این برهه باید تکلیف خودشون رو با این قوم یاجوج و ماجوج مشخص کنند یا آزاد می‌شوند یا زیر بار این جماعت پلید میمانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: