آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 فروردین ماه 1397 = 03-04 2018

راه‌اندازي اینترنت ماهواره‌ای براي سراسر جهان

گوگل درصدد راه‌اندازي اینترنت ماهواره‌ای براي سراسر جهان

گوگل در حال طراحی سیستمی است که از طریق ۱۸۰ ماهواره اینترنت را به سراسر جهان برساند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال این غول تکنولوژی قصد دارد ۱ میلیارد دلار روی ماهواره‌ سرمایه‌گذاری کند. هدف رساندن اینترنت به سراسر جهان است.

ماهواره‌هایی که برای این پروژه تعبیه شده‌اند ظرفیت بالا و حجم کمی دارند و در ارتفاع کمتری نسبت به ماهواره‌های فعلی پرواز می‌کنند. یک سخنگوی گوگل به وال‌استریت ژورنال گفته که هدف گوگل امکان دسترسی به اینترنت برای صدها میلیون نفری است که هم اکنون به اینترنت دسترسی ندارند.

وی می‌گوید: اتصال اینترنتی زندگی مردم را به شکل ویژه‌ای تغییر داده است اما در عین حال دو سوم مردم جهان هم اکنون هیچ دسترسی به اینترنت ندارند.


فیلترینگ اینترنت بزودی ناممکن می‌ شود؟

رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس با بیان اینکه مردم به پیام‌رسان‌های داخلی اعتماد ندارند، تاکید کرد که بهترین راه ممکن ایجاد فضای رقابتی در تمامی شقوق اطلاع‌رسانی، ایجاد بسترهای نقد درون‌سرزمینی و پرهیز از نگاه امنیتی به فعالان و کنش‌گران سیاسی در فضای مجازی است.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به اهمیت فضای مجازی و نقش پیام‌رسان‌های تلفن همراه در جامعه، اظهار داشت:‌ وضعیت اینترنت ما در مقایسه با کشورهای جهان در سرعت دانلود و آپلود در شرایط غیرقابل قبولی قرار دارد.

وی با بیان این‌که در آینده‌ای نه‌چندان دور حتی نیازی به فیلترشکن هم نخواهد بود، توضیح داد: نمونه بارز این شیوه‌های نوین، تامین اینترنت آفریقا توسط پهباد خورشیدی فیس‌بوک آمریکا است.

رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درمجموع به نظر می‌رسد، ایزوله کردن کشور و مردم راهکار درستی برای مقابله با کسانی که علیه ما برنامه‌ریزی می‌کنند، نیست؛ هرچند می‌تواند کوتاه‌ترین و راحت‌ترین راه ممکن باشد اما خود هزینه‌های گزافی در پی خواهد داشت.


آمریکا: صدور مجوز اینترنت آزاد برای ایران

دفتر کنترل دارایی های خارجی امریکا (اوفک) به شرکت ها مجوز داد تا در ایران اینترنت رایگان دایر کنند.

در اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است این اقدام در جهت تعهد دولت امریکا برای پشتیبانی از حق آزادی بیان مردم ایران انجام می‌شود. این اطلاعیه علاوه بر ارائه راهنمایی ها و مجوزهای این شرکت ها آورده است: دولت آمریکا متعهد به برقراری جریان آزاد اطلاعات است که رژیم ایران آن را از مردم خود سلب کرده است.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این باره گفت: رژیم ایران بار‌ها نشان داده است که مخالف آزادی‌های اساسی از جمله حق آزادی بیان و تجمع است و به طور دائم حق شهروندان ایرانی در برخورداری از جریان آزاد اطلاعات را با محدود کردن دسترسی به سرویس‌های ماهواره‌ای و مسدود کردن سایت‌های شبکه‌های اجتماعی و اعمال دیگر محدودیت‌ها نقض کرده و مانع ارتباط آزادانه آن‌ها با یکدیگر و با جهان خارج شده است.



علی March 28, 2018 02:00 AM

تاریخ چهل ساله جمهوری اسلامی نشان داده که این جماعت انقدر دگم و مرتجع وپلید هستند که منطقی بجز زور را نمی‌فهمند و با هر گونه وسیله ای که باعث رشد و تکامل و آگاهی مردم شود مخالف هستند شما از ویدیو بگیر و بیا بالا تا امروز و اینترنت کی آخوند جماعت با دست آورد های روز موافق بودند و تا مجبور نشدند تمکین نکردند این جماعت دقیقاً مصداق مثل معروف تا نباشد چوب تر فرمان نبرد کاو و خر هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: