آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 فروردین ماه 1397 = 24-03 2018

تروریسم؛ ژاندارم فرانسوی لقب قهرمان گرفت

یک افسر ژاندارم فرانسوی که در گروگان‌گیری روز جمعه سوم فروردین 97 جان خود را برای نجات یک زن گروگان به خطر انداخته بود، در بیمارستان جان باخت.

رئیس‌جمهور فرانسه، آرنود بلترام، سرهنگ دوم پلیس را یک "قهرمان" ملی خوانده‌ است. این پلیس پیش از زخمی شدن با اقدامش باعث شد که گروگان‌گیری در سوپرمارکت شهر ترب، در جنوب فرانسه، به پایان برسد.

در جریان گروگان‌گیری سه نفر، شامل یکی از کارکنان فروشگاه و دو مشتری، کشته شدند. ۱۶نفر هم زخمی شدند که جراحات دو نفر بسیار شدید بود. گفته می‌شود رضوان لقدیم، گروگان‌گیر، قبل از عملیات گروگانگیری و هنگام ربودن یک خودرو، راننده آن را هم کشته بود.

جرارد کولومب، وزیر کشور فرانسه با اعلام خبر مرگ پلیس ۴۵ساله، نوشته است "او برای کشورش جان داد. فرانسه هیچگاه قهرمانی، شجاعت و فداکاری او را فراموش نخواهد کرد".

به گفته وزارت کشور فرانسه، این پلیس سعی کرده بود که گروگانها را از فروشگاه خارج کند اما گروگان‌گیر یک زن را به‌عنوان سپر جان خود نگه داشته بود. سرهنگ دوم بلترام داوطلب شده بود تا جایش را با آن زن عوض کند.

به گفته وزیر کشور فرانسه، این سرهنگ پلیس، موبایل خود را روی میز روشن گذاشته بود تا همکارانش در جریان وضعیت قرار بگیرند. وقتی پلیس صدای تیراندازی را شنید به داخل فروشگاه حمله کرد اما بلترام به‌شدت زخمی شده بود.

دولت فرانسه گروگانگیری روز جمعه را اقدامی تروریستی خوانده است.




علی March 24, 2018 02:51 AM

مردم دنیا رو با اسلام افراطی رو گول میزنند برو بابا این چرندیات دیگر خریداری نداره مگر اسلام نوع دیگر کتابش با افراطی فرق داره ؟ یا پیامبرش کسی دیگه بوده ؟ این حرفها مال چهل سال پیش بود که اون هیولای پیر آمد و خدعه کرد و ایران رو به خاک سیاه نشاند و جنگ شیعه و سنی را در منطقه کلید زد حالا دیگه همه با خواندن تاریخ اسلام و مقایسه رفتارهای مسلمانان صدر اسلام با گروهها و حرکت های اسلام فهمیدند که اسلام واقعی مثل صدر اسلام توسط همین گروهای به اصطلاح تند رو اجرا میشه و اسلام ننه بزرگ من در واقع ادا در آوردن بوده

گزارش یا اعتراض به این نظر


علی March 24, 2018 02:57 AM

فرانسوی جماعت فاتحه اش خونده است اسمش تو لیست بود دیگه یعنی چه ؟ اینطور که مسلمانان در فرانسه در حال رشد هستند ده سال دیگر همه کاره اونجا میشوند و فرانسوی ها هم یک کامیون از این لیست های لوله شده که باد کرده رو دستشون میمونه

گزارش یا اعتراض به این نظر


سالم March 24, 2018 01:39 PM

ملت فرانسه قربانى سياستهاى غلط و سود جويانه دولتشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف March 24, 2018 08:08 PM

اون زمان که اخوند لای لاهاف ابریشمی پیچیدین فرستادین ایران و خاورمیانه رو به جهنم تبدیل کردین که دیگه جای زندگی یابو هم نیست باید فکر اینجاشم میکردید هم حوادث مثل یه دومینه از اومدن خمینی به ایران شروع شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: