آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 3 فروردین ماه 1397 = 23-03 2018

نظام آموزشی عربستان؛ حذف تبلیغ وهابیت

وزارت آموزش عربستان سعودی توزیع 35 میلیون نسخه کتاب درسی دینی را با همکاری ارتش و گارد ملی در مدارس این کشور آغاز نموده و کتاب‌های قدیم درس «پرورشی» را از سطح کشور جمع‌آوری کرد.

کتاب‌های جدید هر چیزی که مؤید تفکر اخوان المسلمین و تفاسیر آنان از قرآن کریم باشد را حذف کرده و بر عکس روال 80 سال گذشته این کشور، دیدگاه های اسلامی مسامحه‌آمیزتر را با استناد به قرآن کریم جایگزین می کند. به گزارش انتخاب وزارت آموزش عربستان سعودی توزیع 35 میلیون نسخه کتاب درسی دینی را با همکاری ارتش و گارد ملی در مدارس این کشور آغاز نموده و کتاب‌های قدیم درس «پرورشی» را از سطح کشور جمع‌آوری کرد. کتاب‌های جدید هر چیزی که مؤید تفکر اخوان المسلمین و تفاسیر آنان از قرآن کریم باشد را حذف کرده و بر عکس روال 80 سال گذشته این کشور، دیدگاه های اسلامی مسامحه‌آمیزتر را با استناد به قرآن کریم جایگزین می کند.

الدیار در این رابطه می نویسد که جمع آوری کتب قدیمی و توزیع کتاب‌های جدید به دستور شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی انجام می‌شود و قرار است ظرف مدت 10 روز پایان یابد. همچنین قرار است 200 میلیون نسخه کتاب از مدارس جمع آوری شده و برنامه پرورشی قبلی، لغو شود به گونه ای که تفکر اسلامی تغییر ریشه‌ای پیدا کرده و عقاید اخوان المسلمین باطل دانسته شود.

روزنامه الدیار لبنان در ادامه می نویسد: در همین راستا گارد ملی عربستان سعودی تا کنون 12 هزار معلم (با گرایش‌های وهابی) را که برخی سوری الاصل، عراقی و یا تونسی هستند بازداشت کرده اند. 35 هزار معلم مصری نیز که در مدارس عربستان علوم اسلامی تدریس می کنند هم بازداشت شده اند.

به گزارش بهارنیوز، این فرمان در بین ارتش مطاوعه (ارتش دینی وهابی که موظف به حفظ و اجرای نسخه وهابی اسلام بوده و برای این کار، خودروهای گشتی در سطح شهر دارند) یک شوک یا زلزله محسوب می شود. اما ارتش عربستان دستور یافته که اعضای ارتش مطاوعه را سرکوب کرده و کسانی که قصد نافرمانی دارند در کامیون های نظامی بازداشت نموده و در مراکز خودشان زندانی کند.

اما کتاب های دینی جدید قرار است از رسالت تبلیغی و تبشیری حضرت محمد (ص) سخن گفته و سخنی از عقاید وهابی، نظریات ابن تیمیه و یا حتی خلفای راشدین به میان نیاورند. کمیته متخصصان اسلام شناسی، برنامه های آموزشی جدیدی تهیه کرده‌اند که طبق آن اسلام، دین محبت، تسامح و صلح معرفی می شود و به آن دسته از آیات قرانی که در رابطه با قتل یا زدن یا خشونت است اشاره ای نشود.



شهنام March 23, 2018 12:45 PM

درود بر شاهزاده ی جوان سعودی که به حق میتوان او را رضا شاه عربستان نامید

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو March 23, 2018 05:15 PM

انکار که روح رضاشاه پهلوی در بدن ولیعهد عربستان برای نجات عربستان ازسلطه ارتجاعیون تمام جهل و فاسد درجهت پیشرفت همه شکل و فرمی درعربستان حلول کرده است - البته اروپائی ها و روسها که منافعشان از طریق ارتجاعیون و تولید و پرورش و ظهور دادن جنگ های نیابتی در منطقه خاورمییانه و کشورهای اسلامی تابحال تامین شده است مسلم است که در تروررولیعهدعربستان بیکارنخواهند نشست - هم سفره شدن باشیرکره زمین امریکا بمراتب بهترو با ارزش ترازاست هم سفره شدن با ضداسلامیون و چندچهره اروپائی و روسی- یک نگاهی به درون مجلس ها و مطبوعات و اینترنت های اروپائی که مملواست به فحاشی و توهین همه شکل و فرمی به مسلمانان و پناهندگان مسلمان است آنهم با وجود چپاول کردن سوپر میلیاردها دلار پول صدام حسین و قذافی دربانک های اروپائی نشانگرخصلت کثیف و چندچهره اروپائی هاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: