آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 فروردین ماه 1397 = 24-03 2018

مرجع حکومتی: لفظ حجاب اجباری حذف شود

یک مرجع تقلید با اشاره به مطرح شدن موضوع حجاب اجباری تاکید کرد: باید نگاه افراد به حجاب مانند نگاه به دیگر قوانین باشد و امیدواریم که لفظ حجاب اجباری که لفظ منفی است حذف شود.

به گزارش فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با سردار حسین اشتری فرمانده ناجا با اشاره به مطرح شدن موضوع حجاب اجباری تاکید کرد: این افراد الزام و اجبار را اشتباه گرفته‌اند چرا که اجبار به معنای تحمیل غیرمنطقی است ولی الزام به معنای الزامی بودن قانون است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه کارهایی نظیر ترک دزدی و ترک شراب خواری و ترک استعمال مواد مخدر الزامی است، تاکید کرد: این الزام به این معناست که یک وظیفه قانونی بوده و اینچنین الزامی فقط مربوط به دنیای اسلام نیست و در همه کشورها قوانینی وجود دارد و هر امری که قانون باشد الزام نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه آیات زیادی از قرآن و همچنین روایات بسیاری در خصوص حجاب مطرح شده است گفت: کسانی که الزام حجاب را زیرپا می گذارند مانند کسانی که دیگر الزام‌ها را زیرپا می‌گذارند هستند و فرقی بین رعایت حجاب و دیگر قوانین نیست. اگر این مسئله به خوبی تفهیم شود بهانه ها برچیده می‌شود.

این مرجع تقلید افزود: باید نگاه افراد به حجاب مانند نگاه به دیگر قوانین باشد و امیدواریم که لفظ حجاب اجباری که لفظ منفی است حذف شود.

وی با اشاره به اینکه حجاب از نظر اسلام یک حکم دینی است و امروز این حکم به نشانه‌ای برای اسلام تبدیل شده است، گفت: ضد انقلاب تلاش می‌کند که این نشانه بارز را حذف کرده و از این طریق به اسلام و نظام اسلامی ضربه وارد کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید نسبت به این مسئله آگاه باشیم که حجاب علاوه بر اینکه موضوعی دینی است، یک قانون بوده و رعایت آن الزامی است.



آتش و آرام March 24, 2018 09:57 PM

این شماها هستید که به کشور ما آمده اید و برای ما بنیادنامه های خودتان را انجام میدهید ما ایرانیان اگر به کشور شما رهسپار بشویم، هتما به بنیادنامه های شما را عمل خواهیم کرد ما نمیتوانیم بنیادنامه ای که بما تعلق ندارد را در کشورمان بپذیریم

گزارش یا اعتراض به این نظر


ali March 24, 2018 10:01 PM

موضوع دینی که نباید اجبار باشه توش چون همه که معتقد نیستند موضوع قانون هم باید رفراندوم بزارند و فقط زنها شرکت کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: