آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 10 فروردین ماه 1397 = 30-03 2018

اقتصاد ترکیه 7.4 درصد رشد کرده است

مرکز آمار ترکیه با انتشار گزارشی اعلام کرد که رشد اقتصادی ترکیه در سال گذشته میلادی 7.4 درصد بوده است.

به گزارش ایرنا، در گزارش اقتصادی مرکز آمار ترکیه آمده است: ترکیه با رشد اقتصادی 7.4 درصدی در سال گذشته، پس از کشور ایرلند با رشد اقتصادی 8.4 درصدی، در رتبه دوم کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی قرار گرفت.

به نوشته این رسانه، در آمار ارائه شده از سوی سازمان آمار ترکیه، تولید ناخالص داخلی این کشور نیز رشد 4.7 درصدی را تجربه کرده و درآمد سرانه این کشور بر حسب جمعیت 10 هزار و 597 دلار آمریکا اعلام شده است.

اعلام رشد بیش از هفت درصدی اقتصاد ترکیه از سوی مرکز آمار این کشور در حالی است که صندوق بین المللی پول چندی پیش رشد اقتصادی ترکیه را در سال گذشته میلادی پنج تا 6.7 درصد اعلام کرده بود که در ادامه موجب واکنش انتقادی وزیر اقتصاد ترکیه شد.

نهاد زیپکچی وزیر اقتصاد ترکیه در واکنشی انتقادی اظهار کرد: از صندوق بین المللی پول گرفته تا سازمان توسعه و همکاری اقتصادی و از بانک جهانی گرفته تا سازمانهای بین المللی درجه بندی اعتبار، رشد اقتصادی ترکیه را در حدود سه درصد پیش بینی کرده بودند که این میزان با تجدید نظرها، تا هفت درصد رسیده است بنابراین افزایش میزان این پیش بینی ها به چیزی حدود دو برابر پیش بینی های اولیه، نشان دهنده این است که این سازمانها، درکی از شرایط اقتصادی ترکیه ندارند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز با انتشار گزارشی، با اشاره به رشد اقتصادی بیش از هفت درصدی ترکیه در سال 2017 اعلام کرد که این کشور بیشترین نرخ رشد را در میان کشورهای گروه 20 داشته است.به گزارش این رسانه، در سال گذشته متوسط رشد کشورهای منطقه یورو 2.3 درصد، عضو اتحادیه اروپا 2.4 درصد و کشورهای گروه 20 حدود 3.8 درصد بوده است.

به گزارش این رسانه، چین و هند به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان سال گذشته میلادی به ترتیب با 6.8 درصد و 6.4 درصد رشد اقتصادی پس از ترکیه قرار گرفتند.



why Marxists are against Liberal Demcora March 30, 2018 03:34 PM

کاملا واضح است هر چه روسی و انقلابی روسی و خلقی روسی و دموکرات سکولار روسی و سوسیالیست روسی و کارگری روسی است جز فساد و دیکتاتوری و موشک پرانی و شیمیایی و کشتار کودکان و زنان و ضدیت با دگر باشان و دگر اندیشان توسعه پایدار چیز دیگری نیست
هر چه سمت امریکا و غرب است ، توسعه آزادی سیاسی اجتماعی ، آزادی بیان ، اصلاحات

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: