آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 فروردین ماه 1397 = 07-04 2018

فیلم؛ بازداشت خشونت آمیز شهروندان اهوازی

در جریان یک هفته اعتراضات مردمی در خوزستان حدود ۲۰۰ نفر دستگیر شده‌اند (فیلم زیر). تجمع‌های اعتراضی نخست در اهواز آغاز شد و بعد به شهرهای دیگر نیز سرایت کرد.

کریم دحیمی، فعال سیاسی و حقوق بشر خوزستان به کمپین حقوق بشر در ایران گفت در جریان یک هفته اعتراضات مردمی، حدود دویست نفر در استان خوزستان بازداشت شده‌اند و تجمعات در بعضی موارد به خشونت کشیده شده است.

به گفته وی، خواسته اولیه معترضان عذرخواهی مسئولان صدا و سیما بوده و پس از سرکوب خشن اعتراضات از سوی پلیس، آزادی معترضان و زندانیان سیاسی نیز به شعارهای این تجمعات افزوده شده است.

ستار، یکی از جوانان ساکن منطقه رفیش اهواز درباره دستگیری‌های روزهای اخیر به دویچه‌وله می‌گوید: «برادرم را جلوی چشمم بازداشت کردند. پدرم هر کاری کرد، مامورها برادرم را رها نکردند. ما کاری به کسی نداریم. حواسمان هم هست که کسی دست به تخریب چیزی نزند تا بهانه دستشان ندهیم. تنها کاری که می‌کنیم، شعار دادن است. آنها در تلویزیون به ما بی‌احترامی کردند و ما می‌خواهیم که از ما عذرخواهی شود. حالا هم که عذرخواهی نمی‌کنند، شعار الله‌اکبر سر می‌دهیم ولی انگار با الله‌اکبر هم مشکل دارند.»

درباره اهانت به مردم عرب، پیش از این مینا دریس، هنرمند و خواننده عرب در مراسم اهدای عروسک‌های اهوازی به موزه عروسک و فرهنگ ایران گفته بود: «گاهی پیش خودم فکر می‌کنم من اگر اسب عرب بودم بهتر بود تا انسان. چون در دوره‌ای در جنوب آنقدر به عرب توهین می‌شد و به همین خاطر اگر اسب بودم در زندگی خوشحال‌تر می‌بودم؛ حداقل در زندگی ۲۰ سال گذشته‌ام.»




www.youtube.com/watch?v=b_TSZPdF63o

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



shahin April 2, 2018 05:16 AM

افرین بر ملت ایران! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


bande khoda April 2, 2018 09:41 PM

از ان لگد هایی که به مردم میزنید کمی خودتان نوش جان کنید حرامزاده ها

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: