آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 13 اردیبهشت ماه 1397 = 03-05 2018

دستگیری دو شهروند ایرانی-انگلیسی طی یکماه

وزارت امور خارجه انگلستان امروز با انتشار اطلاعیه‌ای با "قید فوریت" خواستار دریافت اطلاعات پیرامون وضعیت یک تحلیلگر سیاسی مقیم انگلستان که گفته می‌شود در زندان‌های ایران به سر می برد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه "ماهان عابدین" تحلیلگر سیاسی-امنیتی در یک مرکز مطالعاتی در انگلستان دومین شهروند ایرانی-بریتانیایی است که طی یک ماه گذشته در ایران دستگیر و زندانی می شود. این هفته منابع خبری ایرانی گزارش دادند، "ارس امیری" بانوی جوان دانشجوی دانشگاه "کینگستون" توسط مامورین دستگیر شده است.

رادیو فرانسه اعلام کرد: ارس امیری برای موسسه‌ای پژوهشی تحت عنوان "بریتیش کانسیل"، شورای فرهنگی بریتانیا، کار می کرد. خبرگزاری حقوق بشر ایران "هرانا" روز دهم اردیبهشت ماه به نقل از منابع خبری ایرانی با انتشار گزارشی درباره "ماهان عابدین" نوشت که وی در سال‌های اخیر به عناوینی چون "مدیر مرکز مطالعات تروریسم لندن" و یا "تحلیلگر مسائل امنیتی" در رسانه‌ها حضور داشته است.

بنابر این گزارش قرار بوده است کتاب ماهان عابدین تحت عنوان "ایران برمی‌خیزد؛ صعود و سقوط دولت شیعه" به زودی در انگلستان منتشر شود. و اما پس از گذشت سه روز از انتشار خبر دستگیری خانم "ارس امیری" هنوز از سرنوشت او خبری در دست نیست. به گزارش منابع خبری ایرانی خانم امیری در روز ۲۳ اسفند ماه گذشته دستگیر گردیده و اکنون ۵۰ روز است که دستگیر شده و خبری در مورد وضعیت وی منتشر نشده است.

بعد از اعلام خبر بازداشت عباس عدالت، استاد ریاضی و علوم کامپیوتری دانشگاه امپریال کالج لندن، گزارش‌هایی درباره بازداشت چند نفر دیگر توسط نهادهای امنیتی در ایران منتشر شده بود.



حقیقتگو May 2, 2018 04:32 PM

اگریک اروپائی الصل درایران بازداشت شده بود تمامی رسانه های اروپائی و سیاسیون اتحادیه اروپا دادوهوارزنان اعتاراض میکردند و درب جاسوس خانه سفارت آخوندی ویا به عبارتی صحیح تر اطراقگاه سپاه پاسداران در لندن را ازپاشنه درآورده بودن متاسفانه بحال ایرانی جماعت کسی ازجماعت اروپائی ها تره ای هم خورد نمی کند و همچنان بر ادامه آنچه درایران برمردم روا میشود چه استبداد و چه خفقان و دستگیرها و اعدام ها باشد اتحادیه اروپا برحفظ حکومت آخوندی می کوشد و همچنان مجذوب دروغ پراکنی جناب ظریف درمورد آزادی های همه شکل و فرمی درایران است - باید به شدت تمام از اظهارنظر و ابراز عقاید سیاسی درجمع اشخاصی که خودشان را مخالف حکومت نشان میدهند وچه در دانشگاه ها و رستوانت ها و جشن ها و حتی درهواپیماها هم سفر هستند پرهیزکرد - اروپا مملو است ازجاسوسان دوچهره رژیم آخوندی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: