آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 16 فروردین ماه 1397 = 05-04 2018

آمریکا؛ جزییات تازه از تیراندازی "زن ایرانی"

پلیس کالیفرنیا، نسیم اقدم، یک آمریکایی ایرانی‌تبار را به عنوان مظنون تیراندازی در دفتر مرکزی یوتیوب معرفی کرده است. در این تیراندازی که در حومه سان فرانسیسکو رخ داد، سه نفرزخمی شدند و مهاجم با شلیک گلوله خود را کشت.

به گزارش بی بی سی، پلیس کالیفرنیا که نام کامل مظنون ۳۹ ساله را "نسیم نجفی اقدم" معرفی کرده می‌گوید او چند ساعت پیش از این تیراندازی در یک میدان تیر محلی در سن برونو بوده است.

به گفته اد باربرینی، رییس پلیس، اقدم مالک قانونی اسلحه نیمه اتوماتیکی بوده که در تیراندازی در مقر شرکت یوتیوب به کار رفته است.

جسد اقدم در صحنه تیراندازی پیدا شده و گفته می‌شود دلیل مرگ او شلیک گلوله از اسلحه خودش بوده است.

به گفته پلیس انگیزه اقدم شکایت او از سیاست‌های شرکت یوتیوب بوده است.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که نسیم اقدم یوتیوب را به فیلتر کردن ویدیوهای خود و محدود کردن درآمد ناشی از آنها متهم کرده بود.

بعد از تیراندازی سه زخمی به بیمارستان منتقل شدند که دونفر آنها همان شب مرخص شدند.

یک مرد هنوز در بیمارستان و در شرایط وخیم به سرمی‌برد.

اد باربرینی گفته است در حال حاضر هیچ نشانه‌ای ازاینکه تیرانداز فرد خاصی را هدف گرفته در دست نیست و نتایج تحقیقات ما به هیچ وجه نشاندهنده چنین چیزی نیست.

پلیس گفته است در تلاش برای دسترسی به حساب‌های کاربری خانم اقدم در شبکه‌های اجتماعیست تا درک بهتری از انگیزه او پیدا کند.

نسیم اقدم که بود؟
نسیم اقدم ساکن سن دیه‌گو در جنوب کالیفرنیا بود. او صاحب یک کانال یوتیوب بود که روی آن ویدیوهایی با موضوعات مختلف از جمله خشونت علیه حیوانات و گیاه‌خواری صحبت می‌کرد.

او خود را گیاه‌خوار، بدنساز، هنرمند و خواننده رپ معرفی می‌کرد.

کانال یوتیوب او که اکنون پاک شده، حدود ۵۰۰۰ مشترک داشت و ویدیوهای او در سایت خودش و شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک گذاشته می‌شد.

در ژانویه سال ۲۰۱۷ او ویدیویی منتشر کرد که در آن از این که یوتیوب ویدیوهای او را فیلتر می‌کرد ابراز نارضایتی کرده بود. او می‌گفت این کار یوتیوب باعث شده تعداد بیننده‌هایش کم شود.

او در سایتش هم علیه یوتیوب نوشته بود: "در یوتیوب و بقیه سایت‌های اشتراک ویدیو فرصت مساوی رشد و جذب مخاطب برای همه وجود ندارد. کانال شما در صورتی بازدیدکننده‌هایش زیاد می‌شود که آنها خودشان بخواهند!"

هشدار به پلیس

پدر نسیم اقدم بعد از انتشار خبر تیراندازی به رسانه‌ها گفت که او روز دوشنبه ۲ آوریل، بعد از آن که دخترش دو روز به موبایلش جواب نداده، گم شدن او را به پلیس گزارش داده است.

او گفته است که پلیس منطقه "مانتین ویو" بامداد روز سه‌شنبه سوم آوریل با او تماس گرفته و گفته که دخترش را پیدا کرده در حالی که در ماشینش خواب بوده‌ است.

پدر نسیم اقدم می‌گوید در آن تماس به پلیس هشدار داده که ممکن است او در راه دفتر یوتیوب باشد چون از این شرکت "متنفر" است.

پلیس که گفته است این تیراندازی مظنون دیگری ندارد تاکید کرده هیچ اطلاعاتی از سوی خانواده اقدم به این نهاد یا سایر نهادهای امنیتی دیگر ارائه نشده بود.

باربرینی افزوده تیرانداز از طریق پارکینگ شرکت یوتیوب وارد محوطه این شرکت شده است.

ابراز همدردی خانواده نسیم اقدم با قربانیان

در همین حال خانواده نسیم اقدم در بیانیه ای با قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده است.

در این بیانیه آمده است، نسبت به آنچه که روز گذشته روی داد، خانواده ما در شوک کامل است و نمی توانیم درک کنیم که چرا چنین حادثه ای روی داد. به رغم این که کلمات نمی توانند غم و تاسف ما را از این حادثه بیان کنند، ما عمیقا با قربانیان بی گناه این حادثه ابراز همدردی می کنیم.

در ادامه این بیانیه برای مجروحان این حادثه سلامتی و بهبودی آرزو شده است.




dalil April 4, 2018 05:01 PM

دلیل این تیراندازی اختلاف با یوتوب بوده نه دلیل خانوادگی چون بازدید از کلیپهایاش ظاهر از تعرفه یوتوب فیلتر و کم شده بوده در ضمن من چند تا از کلیپهای این خانم را دیده بودم ظاهر ایشان کمی مشلات روحی روانی داشته چون زیاد کارش نرمال به نظر نمی آمد اینهم یک ابرو ریزی دیگه برای ایرانیان

گزارش یا اعتراض به این نظر


omid April 5, 2018 12:31 PM

دلیل نارضایتی از یوتوب این نیست که این خانم سلاح دستش بگیرد و مردم بیگناه را بکشد دلائل پلیس چندان قابل قبول نیست باید منتظر آینده بود که با سقوط ملایان و باز شدن دست نوکرانش امکان دارد بسیاری حقایق مبهم روشن شوند !

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف April 5, 2018 12:59 PM

ایشون عمل تغییر جنسیت انجام دادن و قبلا پسر بودن متاسفانه اشخاصی که درون ایران با جنسیت خودشون مشکل دارن اونقدر تحقیر میشند که جرات بیانش رو ندارن و دچار انواع امراض روانی میشند و به راحتی قابل کنترل قبلا هم یک پسر ایرانی که به خارجیها در المان حمله کرده بود چند بار به ایران سفر و در کمپهای بسیج اموزش تیراندازی دیده بود که به دروغ دولت المان اسمش رو گزاشت حمله نزادپرستانه یعنی خارجی خارجی رو میکشه ! ! اون پسر هم گرایش همجنس گرایانه داشت نمیدونم چرا هر بار امریکا اخوندها رو تهدید میکنه یه حادثه تیراندازی تو امریکا اتفاق می افته! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: