آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 16 فروردین ماه 1397 = 05-04 2018

پس لرزه های اخراج یک آخوند از کنسرت+فیلم

رسانه های حکومتی: «محمدرضا زائری» پژوهشگر و نویسنده در یادداشتی نوشت: در روزهای گذشته فیلمی منتشر شد از حضور یک روحانی بر روی سن یک مراسم اجرای موسیقی در یکی از شهرهای استان بوشهر و تلاش ایشان برای برهم زدن مراسم که با دخالت مردم به شکل توهین آمیزی از مجلس بیرون انداخته می شود. (فیلم زیر)

این ویدئوی تلخ بسیار برایم زجرآور و دردناک بود، و تصویری روشن از مسیر دوقطبی کردن جامعه و تعارض و تقابل!

* درگیر شدن مردم با روحانیت و رویارویی حوزه های علمیه و نهاد دین با علایق عمومی مردم در شکل کلان خود نقشه ای است که جز تخریب و نابودی کامل دین و حوزه را در پی نخواهد داشت!

* من کاملا این روحانی جوان را درک می کنم- هر چند از رفتار او که باعث بی حرمت شدن لباس مقدسش شده آزرده و عصبانی ام- زیرا او تقصیری ندارد! فهم غلط از دین و درک نادرست از مفهوم منکر و تشخیص ناصواب از وظیفه نهی از منکر باعث شده تا او مخلصانه برای دفاع از دین و ایمان خود در پیش چشم مردم با کسانی درگیر شود که هیچ عنادی با دین و ایمان او ندارند!

تقصیر او نیست! تقصیر بزرگترهایی است که در “ستاد” قم و تهران و مشهد توی خانه ها و پشت دیوارها رهنمود می دهند و ذهن امثال او را پر می کنند و آنان را در “صف” بوشهر و بندر و شیراز با مردم به جان هم می اندازند! بزرگترهایی که مناسبات کلان و اسباب و علل اساسی تحولات اجتماعی را در نظر نمی گیرند و ریشه ها را نمی بینند و عوامل بنیادین را حل نمی کنند و متوجه هم نیستند که این رویارویی های ظاهرا ساده چه اندازه به موقعیت و جایگاه حساس حوزه های علمیه و روحانیت ضربه های کاری وارد می کند.

بزرگترهایی که به او نیاموخته اند” من اشرف افعال الکریم تغافله عما یعلم” و برای او نگفته اند “یفرط منهم الزلل” و به او نفهمانده اندکه “التجاهل نصف الحکمه” و ندانسته که نقش روحانیت در دوران غیبت، کفالت یتیم است! یتیمی که سایه پدر بر سرش نبوده و خطا هم می کند و اشتباه هم دارد و …بزرگترهایی که فراموش کرده اند اکنون مثل صدسال و دویست سال قبل ساکن گوشه حجره نیستند بلکه وقتی حکومت را در اختیار گرفته اند مسوول همه امور مردم از تامین معاش تا تفریح و اوقات فراغت و شادی و سرورشان هستند و باید کارامدی حاکمیت را در همه این امور نشان دهند! بزرگترهایی که از یاد برده اند دوران موعظه و سخنوری گذشته است و اکنون زمان به میدان آمدن و کارکردن است یا حداقل سکوت دردمندانه و تغافل خردورزانه! بزرگترهایی که نمی دانند باید بالاخره یکبار برای همیشه تکلیف موسیقی را روشن کنند و از این وضع بلاتکلیف و سرگردان به درآیند که نمایش گیتار در پرمخاطب ترین برنامه نوروزی مجاز می شود و نمایش تار در تخصصی ترین برنامه شبکه چهار ممنوع! و پخش صدای ابرام تاتلیس ممکن، اما نام بردن از استاد شجریان غیر مجاز است!؟




www.youtube.com/watch?v=ZQakOCT9yAE

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



مسعود April 5, 2018 11:00 AM

کمی صبر کن آخوند مقاله نویس وقتی مردم تر و خشکتان را با عمامه بر شاخه درختان آویزان کردن آنوقت آه و فعان کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ghasem April 5, 2018 02:02 PM

این مردک انگل که از جیب این ملت امرار معاش می کند چطور به خودش اجازه میدهد که به ولینعمتهای خود به خاطر چنین مسله ساده توهین کند یعنی این همه آدم عقلشون کمتر از این روحانی انگل است برید آقایان این بساط ریا و دزدی و جنایت را جمع کنید و مردم را در غمها و شادیها آزاد گذارید چون اجحاف و تظاهر و دزدی و جنایات شما زبان خاص عام شده بجای این حرکت ناپسند بروید و دزدان کلان کشور را افشا کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهرام April 5, 2018 02:32 PM

آقای زائری آخوندی نیک اندیش است ولی در دنیائی رویائی زیست میکند اسلام نه از بدو پیدایشش و نه الآن آن چیزی نیست که وی در دنیای رویائیش تصور میکند و زمان آن رسیده که بساط حکمرانی این دین خشن و خرافی از میهنمان برچیده شود و چه بهتر که اینکار زودتر انجام گیرد تا شاید آخوندهائی چون او در میان مذهبیون خشگه مغز نسوزند و جان سالم از معرکه خشم مردم بدربرند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام April 5, 2018 02:39 PM

البته اگه دقت کنید عکس خمینی و خامنه ای رو پاره کرد که جای تشویق هم داره!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آريايى April 5, 2018 09:05 PM

گذشت آن دوران ، در ايندوره از نظر مردم لباس روحانيت يعنى لباس شيطان و كسى كه آسايش مردم را سلب كرده اين تازه از نتايج سحر است باش تا صبح دولتت بدمد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: