آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 فروردین ماه 1397 = 07-04 2018

صدای دوبلور پیشکسوت عرصه سینما خاموش شد

بهرام زند دوبلور پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون ایران متولد ۱۳۲۸، امروز صبح در سن ۶۹ سالگی و به دلیل ایست قلبی در منزل خود درگذشت.

به گزارش ایسنا، این دوبلور مطرح تاکنون در فیلم‌های بسیاری به جای شخصیت‌های گوناگون سخن گفته‌ است و سرپرستی گویندگان را در سریال‌های ایرانی از جمله «امام علی (ع)» و «مدار صفر درجه» و مدیریت دوبلاژ در مجموعه‌های خارجی پرمخاطبی مانند «جنگجویان کوهستان»، «شرلوک هلمز» و «ناوارو» را عهده‌دار بوده‌ است. بهرام زند صداپیشگی بازیگران مطرحی چون مل گیبسون، جورج کلونی، راسل کرو، بروس ویلیس، جان تراولتا، جیسون استاتهام، دانیل دی لوییس و نیکلاس کیج را در فیلم های مختلف برعهده داشته است.
وی فعالیت دوبله را از سال ۱۳۴۴ آغاز کرد و از سال ۱۳۵۸، به عنوان مدیر دوبلاژ نیز فعالیت دارد.
وی هم‌چنین در سال ۱۳۶۲ با بازی در فیلم میرزا کوچک خان، بازیگری را تجربه کرد. زند تاکنون در فیلم‌های بسیاری به جای شخصیت‌های گوناگون سخن گفته‌است و سرپرستی گویندگان را در سریال‌های ایرانی ازجمله امام علی (ع) و مدار صفر درجه و مدیریت دوبلاژ را در مجموعه‌های خارجی پرمخاطبی مانند جنگجویان کوهستان، شرلوک هلمز، ناوارو عهده‌دار بوده‌است.[۱] وی گفتار متن فصل‌هایی از مستند ایران را نیز انجام داده‌است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: