آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 19 فروردین ماه 1397 = 08-04 2018

ایران/ژاپن؛ این خبر به هیچ وجه صحت ندارد

یکی از مسئولان سفارت ژاپن در تهران اخبار منتشر شده در برخی سایت‌ها مبنی بر اعطای تابعیت موقت ۲ ساله به اتباع ایرانی توسط دولت ژاپن را تکذیب کرد و گفت که این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.

در پی انتشار خبری در برخی سایت‌ها مبنی بر اعطای تابعیت موقت ۲ ساله به اتباع برخی کشور‌ها از جمله ایران به خاطر کاهش جمعیت ژاپن و منفی شدن نرخ رشد جمعیت در این کشور، خبرنگار خبرگزاری فارس در تماس با سفارت ژاپن در تهران درباره صحت و سقم این خبر سؤال کرد که یکی از مسئولان بخش ویزای سفارت ژاپن این خبر را شایعه خواند و تصریح کرد که چنین مطالبی صحت ندارد.

به گزارش فارس، طی روز‌های اخیر خبری در برخی سایت‌ها منتشر شد مبنی برا ینکه به دنبال بحرانی شدن کاهش شدید جمعیت ژاپن و منفی شدن مستمر نرخ رشد جمعیت در این کشور آسیایی، وزارت کشور ژاپن قصد دارد با همکاری وزارت خارجه، اقدام به اعطای تابعیت موقت ۲ ساله به برخی از اتباع دیگر کشور‌ها کند.

در مطالب منتشر شده آمده بود که ژاپن قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ هر سال به ۶۵ هزار ایرانی و اتباع برخی کشور‌های آسیایی تابعیت موقت ۲ ساله اعطا کند و در صورتی که فرد مهاجر بتواند در این مدت در ژاپن ازدواج کند این تابعیت به تابعیت دائم تبدیل خواهد شد. همچنین مبلغی هم ماهانه به این افراد تا زمان یافتن کار در ژاپن پرداخت خواهد شد. این تابعیت شامل افراد متاهل و افراد بالای ۵۰ سال و خانم‌ها نخواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: