آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 فروردین ماه 1397 = 12-04 2018

بازهم بازداشت تعدادی مرد و زن در مهمانی

خبرگزاری هرانا – شب گذشته، ۱۰ پسر و یک دختر در یک میهمانی در خیابان طیب آّبادان دستگیر شدند. ورود به حریم خصوصی شهروندان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه گفت: “شامگاه گذشته ماموران کلانتری ۱۳ قدس درجریان یک میهمانی در خیابان طیب آّبادان قرار گرفتند و تیمی از ماموران برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند”.

وی افزود: “ماموران با حضور در محل از برگزاری میهمانی اطمینان پیدا کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی عملیات دستگیری آغاز شد”.

او گفت: “ماموران با حضور در خانه ای که مهمانی برگزار شده بود، ۱۰ پسر و یک دختر را که در حالت عادی نبودند دستگیر کردند”.

متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفته اند.

بر اساس داده های ۲۹۴۵ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سالی که گذشت (اول فروردین ۱۳۹۶ تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۶) حداقل ۱۲۵۲ شهروند دیگر نیز صرف انتخاب سبک زندگی و شرکت در مهمانی های خصوصی در شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در اوایل سال ۱۳۹۵ گفته بود: «حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم.» او همچنین گفته بود: «آزادی مردم با آیین نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاه ها نمی تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می تواند چارچوب هایی در این زمینه داشته باشد.»

لازم به ذکر است که ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

آبادان شهری در استان خوزستان و جنوب‌غرب ایران، مرکز شهرستان آبادان و از مناطق آزاد بازرگانی (منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند) ایران است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: