آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 2 اردیبهشت ماه 1397 = 22-04 2018

پیشنهاد واتیکان شدن قم؛ واکنش سلطان شکر

آیت الله مکارم: قم واتیکان نیست/ پیشنهاد خطرناکی بود

به گزارش ایلنا، آیت الله مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: در زمان شاه هنگامى که بحث‌هاى انقلابى اوج گرفت از سوى دولت به حوزه علمیه پیشنهاد شد که ما قم را به عنوان یک کشور مستقل مانند واتیکان در اختیار علما و مراجع مى‌گذاریم و آن را به رسمیت مى‌شناسیم. عجب پیشنهاد خطرناکى بود.

وی با اشاره به نقش مرجعیت در جهان اسلام گفت: ما برخلاف این‌گونه حرف‌ها مى‌گوییم مرجعیت تعلق به تمام جهان اسلام و شیعه دارد و مى‌تواند مصالح و منافع و خطرات آن‌ها را گوشزد کند. هنگامى که به ما مى‌گفتند چرا در امر بحرین و سوریه و یمن دخالت مى‌کنید مى‌گفتیم مرجعیت مرز خاصى ندارد. مقلدین ما در تمام این کشورها هستند و ما حق داریم مصالح آن‌ها را تذکر دهیم و در نگرانى‌هاى آنها نگران باشیم. این عقیده کجا و عقیده واتیکان شدن قم کجا!



شاهپور بختیار !!! April 19, 2018 10:35 AM

در سال ۱۳۵۷ و در اوج بحران و فتنه اشغال اسلامی ایران توسط اسلامگرایان اجنبی شیعه، شادروان دکتر شاهپور بختیار آخرین نخست وزیرقانونی ایران در دوران پهلوی، در جواب پرسش پاسخ خبرنگاری که از او پرسیده بود، اگرمی خواهید، دیانت را از سیاست جدا نگهدارید، با این وضعیت کنونی چه کار خواهید کرد؟ او گفته بود؛ «به دور شهر قم حصار خواهم کشید و آن را واتیکان شیعیان خواهم کرد، ما با سیاست خود سرو کار خواهیم داشت و آنها با دیانت خود»

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام April 19, 2018 09:09 PM

دیگه خیلی دیره قم را تبدیل به قبرستان شما و موزه ی جنایات اسلامی خواهیم کرد و در تمام کتب درسی جنایات اسلام و مسلمین در حق ایرانیان آموزش داده خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


دلار April 20, 2018 12:09 AM

حجت الاسلام و المسلمین احمد زادهوش، مدیر جامعه المرتضی خیلی غلط کرده که چنین چیزی گفته خیلی باید ببخشید ولی ایشان گ زیادی خورده

گزارش یا اعتراض به این نظر


seek April 22, 2018 01:18 PM

بنظر میرسد به مرحله نهایی این شعبده بازیهای اسلامی رسیده ایم

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانی آزاده April 22, 2018 04:42 PM

سلطان خان قند و شکر به کشور کوچولویی مثل قم راضی نیست و در سر بی مغزش آرزوهای دور و درازی برای شیعه کردن جهان داره! چرا که میتونه پس از شیعه کردن کشورهای دیگه مثل ایران، سهمیه توزیع قند وشکرشون رو به نام خودش و برو بچه ها و دامادهاش سند بزنه و به ریش مومنین و مومنات مسلمون شیعه اثنی اشری حسابی بخنده در حدی که به حال دل درد و اسهال بیفته!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: