آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 15 اردیبهشت ماه 1397 = 05-05 2018

وحشتناکتر از آن چیزی که در ویدئو وجود دارد

شاهد ضرب و شتم دختر جوان توسط گشت ارشاد، تحت بازجویی و ضرب و شتم قرار گرفته است

خبرگزاری هرانا – زنی که شاهد ضرب و شتم یک دختر جوان توسط مأمور گشت ارشاد بوده، در روزهای گذشته بارها بازجویی شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر در این باره گفت که “خانم حسن آبادی ۴۷ ساله که شاهد ضرب و شتم نسترن بوده، بارها به بازداشتگاه وزرا احضار، مورد بازجویی و حتی ضرب و شتم قرار گرفته است. صحنه‌ای که خانم حسن آبادی از ضرب و شتم نسترن دیده بسیار وحشتناک‌تر از آن چیزی است که در ویدئو وجود دارد”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانون زنان ایرانی، هفته گذشته ویدیویی از ضرب و شتم دختر جوانی به نام نسترن منتشر شد که واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی برانگیخت. در این ویدیو یک پلیس زن دختر جوانی را به دلیل نوع پوشش مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر در این باره گفت: «خانم حسن آبادی ۴۷ ساله که شاهد ضرب و شتم نسترن بوده، بارها به بازداشتگاه وزرا احضار، مورد بازجویی و حتی ضرب و شتم قرار گرفته است. صحنه‌ای که خانم حسن آبادی از ضرب و شتم نسترن دیده بسیار وحشتناک‌تر از آن چیزی است که در ویدئو وجود دارد.»

او تعریف می‌کند که مأمور ارشاد موهای بافته‌شده نسترن را گرفته بود و روی زمین می‌کشید که خانم حسن‌آبادی به‌شدت ناراحت می‌شود و برای نجاتش مداخله می‌کند که مأمورها او را هم ا آن‌قدر زدند که مانتوی‌اش پاره شد و پس از آن بارها به وزرا احضار شده است.

نسرین ستوده همچنین درباره شاپرک شجری زاده، یکی از دختران انقلاب نیز گفت: «شاپرک نیز چندین بار به بازداشتگاه وزرا و همچنین به دادسرای امنیت احضار شده و هربار تحت‌فشار روحی و توهین و تحقیر قرارگرفته است. برای شجری زاده پرونده جداگانه‌ای در دادسرای امنیت شهید مقدس گشوده شده است.»

لازم به یادآوری است که انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی که نشان دهنده ضرب و شتم یک دختر جوان توسط گشت ارشاد نیروهای انتظامی است، طی روزهای گذشته بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.


ویدئويی که آبروی نداشته نظام ولایت را برد

فیلم برخورد وحشیانه مامور زن گشت ارشاد با دختر جوانی در یکی از پارک‌های تهران، به رسانه‌های بین‌المللی هم راه پیدا کرد. (فیلم زیر)

به گزارش خبرآنلاین، در کنار این که سایت‌ها و روزنامه‌های ایرانی به موضوع برخورد خشن مامور گشت ارشاد با دختر جوان در تهران پرداختند، روزنامه‌ها و سایت‌های خارجی هم این موضوع را بازتاب دادند و با انتشار عکس و فیلم، به وضعیت زنان در ایران اشاره کردند.

گاردین از این اتفاق به عنوان یک موضوع شوک‌برانگیز یاد کرد، سی‌ان‌ان به پربازدید شدن این ویدیو اشاره کرد و الجزیره به خشم در ایران بر اساس این ویدیو تاکید کرد.«دیلی میل»، گزارشی درباره این اتفاق نوشته و با عكس و فیلم‌هایی از این ماجرا، به شرح برخوردها با بی‌حجابی و بدحجابی در ایران پرداخته است.

این سایت با تیتر تند «یك دختر ایرانی به طرز شرم‌آوری به خاطر حجاب كتک می‌خورد»، نوشته است: صحنه عجیب و غریبی در روز روشن در یكی از پارك‌های تهران اتفاق افتاده است كه فیلم آن به صورت پنهانی ضبط شده و در شبكه‌های اجتماعی منتشر شده است. زنی با روسری قرمز، توسط یك مامور اخلاق (گشت ارشاد) مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. او كه در حال حرف زدن با ماموران پلیس بوده، از سوی یكی از زنان گشت ارشاد مورد ضرب و شتم واقع می‌شود، روی زمین می‌افتد اما باز هم به كتك زدنش ادامه می‌دهند.

دیلی میل آورده است: دلیل این اتفاق، مغایرت پوشش این دختر جوان با قوانین حاکم در ایران مطرح شده چرا كه رعایت حجاب كه شامل پوشش موی سر است، بعد از انقلاب اسلامی به یك قانون تبدیل شده است.

این روزنامه نوشت: بعضی از زنان حتی در چند ماه گذشته با برداشتن حجاب در ملاءعام بحث‌هایی را درباره این موضوع باز كرده‌اند با این حال همچنان ممنوعیت‌هایی نسبت به حضور زنان در جامعه وجود دارد. برخورد مامور خشن با این دختر، با واكنش‌های زیادی در ایران مواجه بوده است.




www.youtube.com/watch?v=tmCPUOvlI_o

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



آرش آريايى April 19, 2018 07:33 PM

دونه بدونه اين كثافت هارو بايد ريز ريز كرد ، من تابحال آزارم به يك مورچه هم نرسيده ولى يكروز كه ما مردم ايران يكپارچه قيام كنيم ، سرانشون كه در ميرن ولى سگ هاشون امثال اين كثافت ها بدستم بيوفتن كارى ميكنم كه آرزوى مرگ كنند ، آنروز زياد دور نيست

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام April 19, 2018 08:50 PM

اما همین حیوانات بسیجی در سوریه و لبنان مشروب میخورند و دست در کمر روسپی های سوری و لبنانی یا زینب گویان رقص و پایکوبی میکنند بدبختی و اجبار فقط برای ایرانیان است و بس ایرانیان! زمان قیام فرا رسیده بیش از این صبر و تحمل جایز نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Irani April 19, 2018 10:56 PM

ای خامنه ای فاحشه زاده
ایران رو پس میگیریم و قبر خمینی را به یک مستراح تبدیل میکنیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ghasem April 20, 2018 02:53 PM

لعنت به روح بنیانگذار حکومت کثیف اسلامی این بیسوادان حقوق و مزایا هم می گیرند بالاخره این هم تمام می‌شود آنوقت ما میدونیم با این وحوش چکار کنیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آريايى April 20, 2018 07:57 PM

با احترام به نظر " ایرانی " ، قبر #خمينى_دجال نه تنها نبايد خراب بشه بلكه اونجا بايد تبديل به موزه وحشت جمهورى اسلامى و آخوندها شود تا نسل هاى آينده ببينند كه آخوندها با اجدادشون چجورى مانند داعشيان برخورد ميكردند تا ديگر هوس اسلام و آخوند به سرشون نزنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


سام April 21, 2018 06:45 PM

یادمه بعد از وقوع کودتای عمامه در سال ۵۷ باشه های خیابان جمشید با بیکار شدن همه عضو کمیته انضباطی زمان شدند برای سرکوب مردم این واقعیت میباشد چرا در همسایگی ما یکی از همین باشه ها چادری بسر انداخته بود و مسلسل بدست در خیابان ملت را بازجویی میکرد و شبها در مسجد با امام مسجد

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین April 22, 2018 09:07 PM

نوبت شما فاطمه کماندوهای صیغه ای هم خواهد رسید اگر بخت به شما روی آورد، مردم با چادرهای سیاهتان دور گردنتان را پیچیده و شما را آویزان خواهند کرد و گرنه خودتان حدس بزنید چه بلایی سرتان میآورند

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرگ بر جمهوری اسلامی April 22, 2018 09:15 PM

ایرانی نوشت " ای خامنه ای فاحشه زاده
ایران رو پس میگیریم و قبر خمینی را به یک مستراح تبدیل میکنیم " اگر بنده اینو نوشته بودم منتشر نمیشود !
پاینده ملت ایران !

گزارش یا اعتراض به این نظر


داریوش آریایی April 23, 2018 12:48 AM

گویند ببخشش کار بزرگان است گرچه زیباست ولی
گاهی بخشیدن شعور انسانی را زیر پا میگذارد
در ایران آزاد فردا بخشیدن و چشم پوشی از مزدوران زیرنشان بزرگی نیست بلکه از نفس کثیف،نادانی وپلیدی حکایت دارد
اهریمنان امامه به سر ریز و درشت دیروز و امروز رژیم،شغالهای اطلاعاتی و مافیایی
رژیم،کفتارهای هار «امر به منکر و نهی از انسانیت»،سپاهیان و حزب الهی های بی هویت،تروریست و فاحشه،مرده خاران عقده ایی ،ساندیس خور،نوحه خان و بسیجی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: