آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 اردیبهشت ماه 1397 = 21-04 2018

وبا و سالک در کمین زلزله زدگان کرمانشاه

خبرگزاری هرانا – سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، به اسکان تنها ۶ درصد از مردم زلزله زده کرمانشاه انتقاد کرد و نسبت به شیوع بیماری‌های وبا و سالک در مناطق زلزله زده هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خانه ملت، سید قاسم جاسمی با بیان اینکه بارها در مورد وضعیت بحرانی زلزله زدگان هشدار داده‌ایم، گفت: “روزهای آغازین وقوع زلزله رئیس‌جمهور سفری را به مناطق زلزله داشت که در واقع سفری نمایشی و تبلیغاتی بود و هیچ منفعتی از آن عاید مردم نشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه هیچ‌گونه اقدام خاصی برای بهبود وضعیت زلزله زدگان انجام‌نشده است، افزود: برخی از زلزله‌زدگان خود نسبت به تهیه چادر اقدام کردند؛ البته مسئولان به دنبال تأمین کانکس برای زلزله زدگان هستند و این در حالی است که کانکس در فصل گرم و تابستان و در مناطقی مانند قصر شیرین و سرپل ذهاب که دمای آنها در تیرماه به بالای ۵۰ درجه می‌رسد به هیچ وجه جواب‌گو نخواهد بود.

وی با هشدار نسبت به شیوع وبا و سالک در مناطق زلزله زده، ادامه داد: فاضلاب رها شده سلامت مردم را تهدید می‌کند. از سویی حشرات گزنده از جمله مار و عقرب مشکلات عمده‌ای را برای مردم در فصل گرما به وجود خواهد آورد؛ این در حالی است که طی سه ماه گذشته نسبت به این مشکلات هشدار داده‌ایم؛ مردم با هر سختی سرمای سوزناک را تحمل کردند اما نباید انتظار داشت گرما و چنین مشکلاتی را نیز تحمل کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه تنها ۶ درصد از اسکان دائم مردم زلزله زده تحقق یافته است، گفت: وضعیت مردم به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست؛ متأسفانه هیچ اقدامی جهت ارائه وام‌های بلاعوض انجام نشده است و مردم در سختی و حرج هستند.

جاسمی یادآور شد: از مسئولان تقاضا داریم سفری به مناطق زلزله زده داشته و از نزدیک وضعیت مردم مظلوم را نظاره‌گر باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، بهبود وضعیت مردم زلزله‌زده را مستلزم کمک‌ها و پشتیبانی ملی دانست و ادامه داد: به‌طور قطع تا کمک‌های ملی وجود نداشته باشد مشکلات برق، آب، گاز، فاضلاب، اسکان و مدرسه همچنان باقی خواهد ماند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمک‌های مردمی به زلزله زدگان قابل توجه بود در این رابطه از هموطنان تقدیر کرد و افزود: کمک‌های مردمی به اسم دولت تمام شد؛ متأسفانه کمک‌های بین‌المللی و مردمی به حساب دولت ریخته شد در حالی که انتظار داشتیم حساب‌ها تفکیک شوند تا میزان کمک‌های دولتی و مردمی مشخص شود؛ در این رابطه یقین دارم که کمک‌های مردمی بسیار بیشتر از دولت بوده است.
هرانا پیش از این در گزارش‌هایی به وضعیت زندگی زلزله زدگان کرمانشاه پرداخته بود.



lala April 22, 2018 10:05 AM

خامنه ای اگر اهل ایران هستی به ملت ستم دیده و زلزله زده کمانشاه کمک کن در غیر این صورت گورت را گم کن و اهل هر قبرستانی که هستی همانجا برو

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: