آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 2 اردیبهشت ماه 1397 = 22-04 2018

عوامل جدید ذوب شدن یخچال های طبیعی

ذوب شدن یخچال های طبیعی بر اثر گرمایش شدید کره زمین کشف تازه ای نیست، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که برخی عوامل در حال تسریع این پدیده است.

پژوهشگران دریافته اند که آب‌های جدید ناشی از ذوب شدن یخچال های طبیعی پس از ورود به اقیانوس ها بر ترکیبات شیمیایی موجود در آن تاثیر منفی گذاشته و روند ذوب شدن سایر یخچال ها را تسریع می کنند که این امر هم به نوبه خود باعث افزایش سریع تر روند بالاآمدن آب دریاها و اقیانوس‌ها می‌شود.

تحقیقات یادشده که توسط موسسه مطالعات دریایی و اتلانتیک در دانشگاه تاسمانی استرالیا انجام شده، نشان می‌دهد که ذوب شدن یخچال‌های طبیعی اثرات به شدت مخربی بر محیط زیست طبیعی دارد و بسیاری از ابعاد این پدیده نگران کننده ناشناخته باقی مانده بود.

کاهش نمک در سطح دریاها و افزایش قابلیت شناور شدن در آن یکی دیگر از تحولات ناشی از این پدیده است که تغییراتی در دمای لایه های مختلف آب اقیانوس ها پدید می آورد و می تواند بر حیات آبزیان و همین طور میزان جذب گرما و دی اکسید کربن تاثیر منفی بگذارد. از همین رو پژوهشگران تاکید دارند که باید برای تغییر این وضعیت اقداماتی اساسی در سطح جهان انجام شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: