آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 اردیبهشت ماه 1397 = 24-04 2018

سوریه؛ مسکو آماده مذاکره با واشنگتن است

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور آماده مذاکره با آمریکا درباره موضوع سوریه است.

"میخائل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که ارتباط بین روسیه و آمریکا در سطح نظامی ادامه دارد و مسکو آماده مذاکره با واشنگتن درباره موضوع سوریه است.

وی که در جمع روزنامه نگاران صحبت می‌کرد افزود: ارتباطات ادامه دارد و این ارتباط به صورت اساسی در سطح وزارت دفاع بوده تا مانع از درگیری شود. همچنین ما آماده مذاکره و مبادله نظرات هستیم.

روسیه شریکی سازنده در سوریه باشد

سرپرست وزارت خارجه آمریکا ضمن تاکید بر گفت و گو با روسیه در برخی زمینه ها اعلام کرد که مسکو باید «شریکی سازنده» برای پایان دادن به جنگ در آن کشور باشد.

به گزارش رویترز، «جان سالیوان» در کنفرانسی خبری در تورنتو کانادا اظهار داشت: روسیه باید شریکی سازنده در سوریه باشد، در غیر اینصورت باید مسئول خواهد بود.

همزمان دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه‌ای گفت معتقد است جهان اکنون شاهد جنگ سرد دیگری است و به همین دلیل شرایط بسیار خطرناک است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی «اس‌وی‌تی» سوئد گفت من تصور می‌کنم جنگ سرد دوباره به جهان بازگشته است، ولی تفاوتی بین جنگ سرد گذشته و کنونی است؛ نخست اینکه آمریکا و روسیه همچون جنگ سرد پیشین، همه چیز را در کنترل ندارند، ما کشور‌هایی داریم که در منطقه (غرب آسیا) بسیار فعالند، ترکیه، ایران و عربستان سعودی و دیگر کشورها. روشن است که دو بلوک کنترل کننده مسلط بر جهان نداریم. دوم اینکه در طول جنگ سرد، سازوکار‌هایی برای گفتگو، کنترل و ارتباط وجود داشت تا اطمینان یابیم که هر زمان بیم رویارویی وجود داشت، شرایط از کنترل خارج نمی‌شود ولی این سازوکار‌ها امروز وجود ندارند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: به همین دلیل شرایط خیلی خطرناک است و نیز به همین دلیل است که من از آرام شدن شرایط خوشحال می‌شوم.



شهنام April 24, 2018 06:29 AM

ترجمه ی این خبر: پوتین کوتوله برای عرض "غلط کردم " و " دیگه از این شکرا نمیخورم" و همچنین " تو رو خدا به من بدبخت عاجز ورشکسته کمک کنید" بزودی ( به محض اینکه نوبتش بشه) راهی واشنگتن خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی April 24, 2018 03:43 PM

جناب شهنام عزیز دقیقا" همینطوراست بنا به چند دلیل عمده، روسیه پوتین دروضعیتی قرارندارد که بتواند پاش روازگلیمش بیشتردراز کنه مسئله کره شمالی وعقب نشینی غیر قابل تصورکیم جون کره شمالی، حالا عاقل شده، یک سیکنال بسیارمهم برای چین وروسیه بود که گویا دریافت کرده اند وبدنبال دلجوئی ازبلوک غرب، بویژه آمریکا برآمده اند البته من در کامنتهای گذشته به انفعالی شدن پوتین اشاراتی داشتم که خیلی زودتر از تصور ات داره جلوه گر میشه میتوانیم امیدوار باشیم که هرلحظه به زمان مرگ نظام خبیث جمهوری اسلامی نزدیک نزدیکتر میشویم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: