آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 اردیبهشت ماه 1397 = 25-04 2018

پایان عملیات احداث دیوار در مرز ایران

وزیر کشور ترکیه از احداث دیوار در مرز ایران برای جلوگیری از ورود پناهجویان غیرقانونی دفاع کرد و گفت: مراحل عملیات احداث دیوار در مرز ایران رو به پایان است.

به گزارش ایرنا، سلیمان سویلو در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: با تکمیل دیوار مرزی 144 کیلومتری در مرز ایران، از ورود پناهجویان غیرقانونی افغانستانی و نیز از تردد تروریست ها در مرز دو کشور ایران و ترکیه جلوگیری می شود.

وی افزود: تاکنون هفت هزار و 100 پناهجوی غیرقانونی افغانستانی که از مرزهای ایران وارد ترکیه شده اند، به کابل بازگردانده شده اند و پیش بینی می شود که در پایان هفته پیش رو، مجموع پناهجویان بازگردانده شده به کابل به حدود 10 هزار نفر برسد.

وی بیان کرد: دولت ترکیه برای مقابله با هجوم پناهجویان غیرقانونی افغانستانی به کشور تصمیم به احداث دیواری به طول 144 کیلومتر در مناطق مرزی با ایران گرفت که تاکنون عملیات دیوارکشی منطقه ایغدیر پایان یافته و تا ما دو ماه آینده نیز بخش استان آغری این دیوار به پایان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: با پایان یافتن و تکمیل دیوار در مرز با ایران، هم از تردد بسیاری از عناصر تروریستی در مرز جلوگیری می شود و هم از ورود 2 میلیون پناهجوی افغانستانی که رغبت آمدن به ترکیه را دارند، ممانعت خواهد شد.

سلیمان سویلو اوایل سال جاری میلادی نیز در مصاحبه با خبرنگاران علت احداث دیوار امنیتی در مرز ایران را برای برای مبارزه با تروریسم، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و نفوذ مهاجران اعلام کرده بود.



پلنگ ایران زمین April 24, 2018 06:27 PM

چشم ما ایرانیان روشن با پولهای گردشگران ایرانی چه کارها که نمیکنند
همانگونه که از نامش پیداست، عثمان یعنی بچه مار یعنی بچه اژدهای هفت سر زمانی هم میرسد که پدرومادر خود را هم نیش خواهد زد

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین April 24, 2018 07:14 PM

بایستی در این جا یادآورشد که اردوغان همانند خامنه ای با کردستان ترکیه برخورد کرده و میکند کردهای ترکیه دین زردشتی دارند دولت ترکیه آنها را وادار به عوض کردن نام از زردشتی به اسلامی کرده است سخنگویی به زبان کردی را از آنان و کودکانشان گرفته است بازدارندگی کودکان کرد در ادامه تحصیل ،بمباران کردن سرزمینشان از جنایت های اردوغان میباشد کردها هتا در بیرون از ترکیه از دست دولت ترکیه و پیروان او در پناه نیستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: