آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 اردیبهشت ماه 1397 = 24-04 2018

ایران؛ خودکشی دو دختر نوجوان دیگر

خبرگزاری هرانا – دختری ۱۶ ساله در تربت حیدریه پس از آنکه به دلیل خروج از مدرسه توسط مدیران تهدید به اخراج شده بود، روز یکشنبه ۲ اردیبهشت اقدام به خودکشی با طناب دار کرد و جان خود را از دست داد. در موردی دیگر نیز دختری ۱۴ ساله در شهر مینودشت مورخ ۴ فروردین ماه پس از اینکه به دلیل نامعلومی اقدام به خودکشی کرد جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه دختر به نام “زهره کرمانی خورشانه” پس از اینکه از سوی مدیران مدرسه تهدید به اخراج شد و طی تماسی از مادرش خواستند جهت گرفتن پرونده‌اش به مدرسه مراجعه کند، به دلیل ترس از تنبیه پدرش اقدام به خودکشی با طناب دار کرد و جان خود را از دست داد.

این دانش‌آموز در دبیرستان دخترانه رسالت در شهرستان تربت حیدریه تحصیل می‌کرد و علت اخراج او، خروج از مدرسه در زنگ تفریح یا ساعات درسی است.

یک منبع نزدیک به خانواده این دختر در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: “زهره در خانواده‌ای روستایی زندگی می‌کرد. پدرش دامدار بود و مادرش در شهر خیاطی می‌کرد. زهره نیز زمانی که به مدرسه نمی‌رفت کنار مادرش به خیاطی می‌پرداخت. پدرش از اخراج او از مدرسه اطلاعی نداشت. تنها با مادر او تماس گرفته و گفته بودند که روز شنبه برای گرفتن پرونده به مدرسه مراجعه کنید. علت اخراج او نیز خارج شدن از مدرسه برای خرید ساندویچ بود. پدری متعصب داشت و در محدودیت بود. زهره حتی از برادری که دوازده سال نداشت حساب می‌برد. آن روز پس از تماس با اورژانس زمان زیادی طول کشید تا اورژانس به محل برسد. سپس دختر را به بیمارستان تامین اجتماعی منتقل کردند اما در آنجا امکانات لازم و حتی دستگاه شوک دهنده‌ی قلب نیز وجود نداشت”.

وی در ادامه افزود: “والدین این دختر از مدرسه دخترانه رسالت و مسئولان این مدرسه که خانم‌ها “نجاتی، حسنی و ناظری” هستند، شکایت کردند اما از سوی دادگاه به آن‌ها گفته شده که شکایتشان سودی ندارد و تنها نامه‌ای دریافت کردند مبنی بر اینکه نیروی انتظامی در حال پیگیری این مسئله است”.
پیکر این دختر در مشهد به خاک سپرده شد.

در خبری دیگر، دختر ۱۴ ساله‌ای به نام “هستی ممشلی” مورخ ۴ فروردین ماه در شهر مینودشت از توابع استان گلستان اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

هستی ممشلی دانش‌آموز پایه هشتم بود. از دلایل اقدام به خودکشی این دانش‌آموز اطلاعی در دست نیست.



آرش - صبحی April 24, 2018 03:13 PM

تعصبات کور مذهبی، جامعه بسته وانواع واقسام قدغن ها، فقروتهیدستی، وکوهی ازناهنجاریهای فرهنگی واجتماعی عامل اصلی اینگونه خودکشی هاست در این میان یک پرسش کلیدی بمیان میاید، چه باید کرد؟ باید نشست ونظاره گرپرپرشدن گلهای ناشکفته این بوستان خزان زده و شوره زارکبتلا به طاعون آخوندی بود؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: