آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 اردیبهشت ماه 1397 = 24-04 2018

پیوند آلت تناسلی مردانه همراه با کیسه بیضه

موضوع بر سر یک سرباز مجروح آمریکایی بود. سربازی که آلت تناسلی‌اش آسیب دیده بود. پزشکان آمریکایی موفق شدند برای نخستین بار اندام تناسلی همراه با کیسه بیضه را پیوند بزنند. بیمار پس از عمل پیوند اظهار رضایت کرده است.

به گزارش دویچه وله، عمل جراحی پیوند آلت تناسلی مردانه همراه با کیسه بیضه این سرباز آمریکایی ۱۴ ساعت طول کشیده است. این سرباز آمریکایی در جریان ماموریت خود در افغانستان مجروح شده و برای عمل پیوند اندام تناسلی خود به بیمارستان جان هاپکینز در بالتیمور منتقل شده بود.

مدیر بخش جراحی‌های پلاستیک این بیمارستان، آندرو لی، هدف از این عمل جراحی را بازگرداندن توان جنسی این مرد جوان اعلام کرده است. باید کارکرد اندام تناسلی این سرباز مجروح در جریان این عمل جراحی احیا می‌شد.

برای ثبت در تاریخ پزشکی

سرباز مجروح که حاضر نشده بود هویتش اعلام شود پس از عمل جراحی گفته بود: «پس از به هوش آمدن، سرانجام احساس کردم همه چیز به حالت عادی برگشته است.» او گفته بود که پذیرش جراحاتی از این دست برای انسان‌ها امر ساده‌ای نیست.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

پزشکان آمریکایی موفق شدند آلت تناسلی و کیسه بیضه، بدون بیضه‌های یک سرباز جان باخته را به پیکر این سرباز پیوند بزنند. این عمل جراحی که در آن ۹ پزشک جراح و ۲ پزشک مجاری ادراری مشارکت داشتند روز ۲۶ مارس انجام گرفت و سرباز بیمار اکنون می‌تواند هفته آینده از بیمارستان مرخص شود.

باید یادآور شد که این نخستین پیوند اندام تناسلی مردانه در جهان نیست. اما برای نخستین بار در تاریخ پزشکی، آلت تناسلی همراه با کیسه بیضه پیوند زده می‌شود. نخستین نمونه پیوند اندام تناسلی در سال ۲۰۱۵ در آفریقای جنوبی صورت گرفت. همین عمل جراحی در سال ۲۰۱۶ نیز در آمریکا با موفقیت تکرار شده بود.



Amor April 24, 2018 06:18 PM

اگه بيضه خر را به جنتى پيوند بزنند، فكر كنم 100 سال ديگه عمر ميكنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: