آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 اردیبهشت ماه 1397 = 24-04 2018

بازگشت یکی از مدیران جامعه بهائیان به زندان

بازگشت عفیف نعیمی به زندان رجایی شهر برای سپری کردن باقیمانده محکومیت

روز ۳ اردیبهشت عفیف نعیمی برای سپری کردن باقیمانده محکومیت خود به زندان رجایی شهر مراجعه کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عفیف نعیمی، از مدیران جامعه بهائیان ایران که برای درمان به مرخصی اعزام شده بود، روز دوشنبه ٣ اردیبهشت ماه جهت سپری کردن ١٠ ماه دیگر از محکومیت خود راهی زندان رجایی شهر شد.

این زندانی بهایی که از سال ۸۷ در حبس به سر می‌برد، در ۱۰ سال گذشته به دلیل شرایط نامساعد زندان مبتلا به هایپو تروفی گشته و نیازمند رسیدگی درمانی مستمر است.

او در طی مدت حبس چندین بار دچار سنکوب گشته و به بیمارستان انتقال یافته با این حال مسئولان از آزادی مشروط وی خودداری می‌کنند.

این زندانی بهایی قانونا می بایست در ۸ اسفندماه از زندان آزاد می شد اما به دلیل عدم احتساب مدت درمان در دوران حبس آزادی وی به تعویق افتاده است.

شایان ذکر است که شش عضو دیگر از مدیران جامعه بهائیان ایران با پایان دوران محکومیت اکنون آزاد اند.

عفیف نعیمی به همراه مهوش ثابت، بهروز توکلی، فریبا کمال‌آبادی، سعید رضایی، جمال‌الدین خانجانی و وحید تیزفهم، عضو هیئتی به نام «یاران ایران» بودند که اداره امور اقلیت بهایی را برعهده داشت. این شهروند بهایی در اردیبهشت ۸۷ توسط نهادهای امنیتی بازداشت و پس از بیش از چندین ماه انفرادی و نگه‌داشته شدن در وضعیت بازداشت موقت به زندان رجائی شهر منتقل شد.

عفیف نعیمی در مرداد ۱۳۸۹ از سوی قاضی محمد مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد که این حکم در آذرماه ۱۳۹۴ با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به ده سال تقلیل پیدا کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: