آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 7 اردیبهشت ماه 1397 = 27-04 2018

تجمع شهرری؛ تداوم بازداشت یک دختر انقلاب

تداوم بازداشت مریم شریعتمداری پس از دو روز و بی‌اطلاعی از وضعیت وی

خبرگزاری هرانا – نسرین ستوده، وکیل مریم شریعتمداری از معترضان حجاب اجباری اعلام کرد که خانم شریعتمداری همراه با مادر خود روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در شهرری با اعمال خشونت و ضرب و شتم توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده و مادر خانم شریعتمداری در نیمه شب همان روز در بیابان رها شده اما از وضعیت مریم شریعتمداری اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نسرین ستوده، وکیل مریم شریعتمداری از معترضان حجاب اجباری، از بازداشت همراه با ضرب و شتم موکلش در شهرری خبر داد.

خانم شریعتمداری همراه با مادرش “میترا جمشیدزاده” روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ با اعمال خشونت در شهرری بازداشت شدند، سپس با چشمانی بسته به مکانی خارج از شهر منتقل شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. مادر وی ساعت ۱ بعد از نیمه شب همان روز در بیابان رها شده اما از وضعیت مریم شریعتمداری اطلاعی در دست نیست.

مریم شریعتمداری که پیش‌تر در تاریخ ۴ اسفند‌ ۹۶ به دلیل اعتراض به حجاب اجبازی بازداشت شده بود، طی حکمی توسط شعبه ۱۰۹۱ دادگاه کیفری دو استان تهران به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

دادگاه خانم شریعتمداری که در تاریخ ۴ اسفندماه در اعتراض به حجاب اجباری بازداشت شده بود، در تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۹۶ در مجتمع قضایی ارشاد تهران برگزار شده بود و حکم وی در تاریخ ۵ فروردین ۹۷ به نسرین ستوده، وکیل مدافعشان ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است، روز چهارشنبه به دنبال پیدا شدن یک جسد مومیایی شده منتسب به رضاشاه در شهرری جو امنیتی همراه با حضور گسترده ماموران برای متفرق کردن تجمع احتمالی شهروندان برقرار شده بود.

گفتنی است، کامران ایازی پزشک و زندانی سیاسی سابق نیز در همین روز در نزدیکی این محل در شهرری بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.



اردلان April 26, 2018 02:43 PM

مردم میتوانند در جای جای میهن برای اعتراض به حتک حرمت حکومت اهریمنی آخوندی نسبت به پیکر پاک زنده یاد رضاشاه بزرگ اقدام کنند! مشروط برآنکه هر شهر پس از هماهنگی کامل با دیگر شهرها میتواند اقدام به تشکیل گردهمآی اولیه کنند! اما تائین زمان آن که یکی از مهمترین مراحل آن هم بحساب میآید مردم ناگریزند برای رسیدن به هدف خود راه حل مردم شهر کازرون را هرچند بسیار ناگوار انتخاب و به آن عمل کنند! البته درست است که شرکت درفراخوانهای حکومتی مثلا شرکت در نمازهای جمعه از دید اکثریت مردم کاری احمقانه و چندش آور محسوب میشود! اما بدون تعارف ما باید برای رسیدن به پیروزی نهایی این قیام خونین خود را به آب و آتش بزنیم! پرسش اینجاست چه کسانی در ایران توانستند بطور هماهنگ شعارهای؛ رضاشاه معذرت، معذرت و یا ما اشتباه کردیم که انقلاب کردیم را سر دهند؟ فقط مردم کازرون

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: