آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 9 اردیبهشت ماه 1397 = 29-04 2018

دیدار رهبر کره شمالی با نخست وزیر ژاپن؟

سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی گفت رهبر کره شمالی در نشست اخیر سران دو کره گفته بود آماده گفت‌وگو با نخست وزیر ژاپن در هر زمان ممکن است.

به گزارش فارس، کره جنوبی روز یکشنبه (امروز) اعلام کرد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در نشست میان دو کره گفته است که پیونگ یانگ در هر زمانی آماده گفت‌وگو با ژاپن است.

به نوشته سایت سی‌جی‌تی‌اِن، سخنگوی «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی روز یکشنبه گفت که رئیس جمهور برای ۴۵ دقیقه گفت‌وگوی تلفنی با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن داشت و درباره نتیجه نشست مشترک خود با رهبر کره شمالی با نخست وزیر ژاپن صحبت کرد.

در نشست مشترک دو کره، مون از تمایل ژاپن برای گفت‌وگو با کره شمالی و عادی شدن روابط میان توکیو و پیونگ یانگ خبر داد که در پاسخ رهبر کره شمالی گفته بود کشورش آماده گفت‌وگو با ژاپن است.

دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی همچنین اعلام کرد پیونگ‌ یانگ در ماه مه با حضور کارشناسان و روزنامه نگاران خارجی سایت آزمایش‌ هسته‌ ای خود را تعطیل خواهد کرد.

به گزارش سی ان ان، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قول داده است از کارشناسان آمریکایی و روزنامه نگاران برای نظارت بر روند تعطیلی سایت آزمایش هسته ای «پونگیه ری» دعوت به عمل آورد.

مقامات کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی همچنین قصد دارد وقت محلی خود را با سئول هماهنگ کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: