آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 13 اردیبهشت ماه 1397 = 03-05 2018

خسارت زلزله 5.2ریشتری به دو بیمارستان یاسوج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زلزله 5.2 ریشتری روز چهارشنبه خسارتی به دو بیمارستان یاسوج وارد کرده است.

به گزارش ایسنا ، دکتر اورنگ ایلامی، در بازدید از بیمارستان های شهر یاسوج افزود: به دلیل این زلزله بخش های مختلف بیمارستان های بهشتی و امام سجاد یاسوج دچار آسیب جدی شدند .

وی با بیان اینکه دو مرکز بیمارستانی یاسوج، دچار ترک خوردگی و در برخی بخش ها نیز دچار ریزش شده است، اظهارکرد: خدمات دهی به بیماران و مراجعین در این بیمارستان ها کاملا شرایط "عادی" دارد و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم .رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین اضافه کرد: از ساعت های اولیه زلزله ستاد بحران دانشگاه تشکیل و با برنامه ریزی لازم امدادرسانی لازم به زلزله دیدگان سی سخت و یاسوج انجام شد.


خسارت فراوان به زیرساخت‌های شهرستان دنا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با هشدار نسبت به ریزش تدریجی ارتفاعات دنا در ادامه از احتمال کشته و مصدوم شدن عشایر، مردم و کوهنوردان خبر داد و گفت: هم استانی های عزیز از نزدیک شدن به این ارتفاعات تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

زمین لرزه ای به بزرگی در مقیاس ریشتر شهر سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد را لرزند. عمق این زمین لرزه در ۸ کیلومتری زمین بوده است. برق و تلفن نیز در برخی مناطق قطع شده است.

این زلزله در برخی از نقاط شیراز نیز احساس شد. فرماندار بویراحمد از مصدومیت 30 نفر در زمین لرزه در شهر یاسوج خبر داد. شاهرخ کناری در نشست ستاد بحران شهرستان بویراحمد افزود: این مصدومین تنها افراد مراجعه کننده به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج هستند و احتمال افزایش آن وجود دارد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از اعزام بالگرد اورژانس هوایی و 12 تیم فوریت های پزشکی به منطقه زلزله زده سی سخت واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. مجتبی خالدی صبح اظهار داشت: تاکنون چهار مصدوم به مراکز درمانی اعزام شده اند و بالگردهای اورژانس هوایی برای ارزیابی هوایی نیز به پرواز درآمده است. شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز از ارزیابی هفت روستای استان اصفهان و همچنین هشت روستای استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: نتایج ارزیابی های انجام شده تاکنون، نشان دهنده ترک خوردگی های جزئی در برخی منازل قدیمی است.

خسارت فراوان به زیرساخت‌های شهرستان دنا
فرماندار شهرستان دنا گفت: به دلیل وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری صبح امروز خسارت فراوانی به زیرساخت‌های شهری و روستایی شهرستان دنا وارد شد. عباس بهشتی‌رو اظهار داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات جانی به دلیل وقوع زلزله 5.2 ریشتری صبح امروز در شهرستان دنا گزارش نشده ولی 14 نفر هنگام پناه گیری مصدوم شدند که بسیاری از آنان به صورت سرپایی مداوا شدند. نماینده عالی دولت در شهرستان دنا ابراز کرد: هم اکنون مشکل قطعی برق، گاز و آب در این شهرستان نداریم.

مصدومیت ۱۸ نفر در زلزله "سی‌سخت
معاون عملیات سازمان امداد و نجات از مصدومیت 18 نفر در زلزله ۵.۲ دهم ریشتری (سی‌سخت) واقع در استان کهگیلویه و بویر احمر خبر داد. خسارت عمده زلزله به 8 روستای بخش مرکزی دنا مرکز وقوع زلزله ارتفاعات کوه گل است. سخنگوی اورژانس کشور گفت: شمار مصدومان زمین لرزه صبح امروز در "سی سخت" به ۵۱ نفر رسید. مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومین زلزله صبح امروز در سی سختِ کهکیلویه و بویر احمد را اعلام کرد و گفت: تا این لحظه شمار مصدومان زمین لرزه به ۵۱ نفر رسید که از این تعداد ۳۱ نفر اعزام و بستری و ۲۰ نفر مراجعه حضوری و درمان سرپایی شدند. تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است اما تعداد مصدومین به 84 نفر رسیده است.

مدیر کل بحران استانداری فارس گفت: زلزله سی سخت خسارتی به استان فارس نزده است. حسن فیاض پور افزود: در پی وقوع این زلزله آمادگی خود را به استان کهگیلویه و بویراحمد برای اعزام نیرو اعلام کرده ایم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: زمین لرزه 5.2 ریشتری صبح امروز در شهر سی سخت خسارت جانی نداشت و میزان خسارت مالی آن در دست بررسی است. عزیز فیلی اظهار داشت: به دلیل بالا بودن مقیاس این زمین لرزه، ستاد بحران استان در شهرستان های دنا و بویراحمد تشکیل شد.
وی تصریح کرد که مقیاس بالای این زمین لرزه هشدار جدی و زنگ خطری برای استان بوده و مردم به ویژه خانواده هایی که در روستاها و یا بافت های فرسوده ساکن هستند با رعایت مسایل ایمنی و بروز خطرات احتمالی و پس لرزه های دیگر بهتر است که در امروز و ساعاتی را بیرون از منازل خود سپری کنند.




آرش آريايى May 2, 2018 09:50 AM

ديگه همه ميدونن علت تمامى اين زمين لرزه ها آزمايشات هسته اى رژيم ضحاك است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: