آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 اردیبهشت ماه 1397 = 02-05 2018

حضور گشت وحوش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

گزارش میدانی؛ حضور گشت ارشاد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

خبرگزاری هرانا – با شروع اولین روز کاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مانند سال‌های گذشته حضور گشت ارشاد در این نمایشگاه محسوس گزارش شد. بر این اساس در سه ورودی نمایشگاه، ورودی شمالی (اتوبان رسالت)، ورودی شرقی (خیابان قنبرزاده) و ورودی جنوبی (خیابان بهشتی) ون‌های گشت ارشاد به همراه یک ماشین نیروی انتظامی حضور داشتند و در برخی موارد به برخی بانوان تذکراتی در مورد پوشش آن‌ها از سوی ماموران گشت ارشاد داده می‌شد.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با شروع اولین روز کاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مانند سال‌های گذشته حضور گشت ارشاد در این نمایشگاه محسوس گزارش شد.

بر اساس ماده ۱۳ منشور حقوق شهروندی “هر شهروندی حق دارد از امنیت جانی، مالی، حیثیتی، حقوقی، قضایی، شغلی، اجتماعی و نظار آن برخوردار باشد. هیچ مقامی نباید به نام تامین امنیت، حقوق و آزادی‌های مشروع شهروندان و حیثیت و کرامت آنان را مورد تعرض و تهدید قرار دهد. اقدامات غیرقانونی به نام تامین امنیت عمومی به ویژه تعرض به حریم خصوصی مردم ممنوع است.”

در چند هفته گذشته اعتراضات زیادی به حضور مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها و برخورد نامناسب ماموران آن با بانوان از سوی شهروندان و فعالین مدنی صورت گرفت. حتی شهیندخت ملاوردی و معصومه ابتکار نیز در شبکه‌های اجتماعی به این مساله واکنش نشان دادند، اما مسئولین نیروی انتظامی ضمن بی‌توجهی به این اعتراضات بر ادامه کار گشت ارشاد تاکید کرده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: