آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 مرداد ماه 1397 = 07-08 2018

خروج شرکتهای آلمانی از ایران با آغاز تحریمها

اتاق بازرگانی آلمان از خروج شرکتهای آلمانی از ایران خبر داد.

مارتین وانس‌لبن، رئیس اتاق بازرگانی آلمان تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران را علت خروج بسیاری از شرکتهای آلمانی از این کشور دانست.

وی به رویترز گفت مشکل اصلی فعالیتهای این شرکتها در ایران نقل و انتقالات مالی هستند: هر چند طبق قوانین اتحادیه اروپا معاملات تجاری با ایران هم‌چنان مجاز به‌شمار می‌روند، اما حل و فصل معاملات جدید و همچنین معاملات موجود، دیگر از طریق بانکها امکان‌پذیر نیست.


ابلاغ رسمی بانک‌های آلمان به شرکت‌ها

مدیر عامل یک شرکت آلمانی فعال در ایران گفته بانک ها رسما به ما ابلاغ کرده اند که معاملات بانکی و انتقال پول به ایران بعد از خروج آمریکا از برجام دیگر ممکن نیست.

به گزارش دویچه وله، وی گفت: قبلا می‌توانستیم از کانال‌های مختلف از جمله ترکیه، دوبی و یا حتی از طریق صرافی‌ها پول انتقال دهیم. ولی دیگر به ما کتبا ابلاغ شده است که از این به بعد این مسئله امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی همچنین گفت: ده‌ها شرکت آلمانی در دو سال گذشته در ایران سرمایه‌گذاری کردند و مناسبات اقتصادی آلمان با این کشور توسعه یافته است. ولی حالا نمی‌دانیم برنامه‌ و پروژه‌هایی که در ایران اجرا می‌کنیم چه سرنوشتی خواهند داشت؟ ما نمی‌دانیم دولت ما تا چه حد بتواند در مقابل تحریم‌های آمریکا مقاومت کند.

شرکت‌های آلمانی در ایران تجارت نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس، «ریچارد گرنل»، سفیر جدید آمریکا در آلمان در مصاحبه‌ای با «فاکس‌نیوز» خواستار توقف مراودات تجاری شرکت‌های آلمانی با ایران شد.

این دیپلمات آمریکايی در پاسخ به سوال مجری «فاکس‌نیوز» که نظر او را درباره توافق هسته‌ای جویا شده بود، رژیم ایران را «حامی تروریسم دولتی» خواند و گفت: «چرا کشوری باید خواستار تجارت با آنها باشد؟ بنابراین من فکر می‌کنم لازم است من برای شرکت‌های آلمانی توضیح بدهم که نباید در داخل ایران تجارت کنند. این کار صحیح نیست.»

پیش از این هم «سیگال مندلکر»، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی درباره تجارت با ایران هشدار داده بود.



شهنام May 25, 2018 03:36 PM

جمهوری احمق اسلامی حالا می فهمد که روسیه و چین و اروپا روی هم ناخن کوچیکه ی آمریکا هم نشدند و آرزوی امپراطوری هلال شیعی را با خود به گور کثیفشان خواهند برد البته آن گور نه در خاک ایران بلکه در فاضلاب های ایران خواهد بود به ایران سوگند اجازه نمیدهیم جسد حتی یک آخوند خاک ایران را آلوده کند آنها بعد از اعدام در کوره های جسدسوزی خواهند سوخت و خاکسترشان به چاه فاضلاب جمکران ریخته خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو May 25, 2018 09:01 PM

دردوران حکومت پهلوی که سرمایه گذاریان خارجی باکمال میل درایران سرمایه گذاری میکردند و شاه بدفعات میگفت مابه دروازه های تمدن بزرگ خواهیم رسید با ظهورخمینی وارتجاعیون وقشون گیوه پوشان مریدانشون که با شعارها و پرچم سوزاندن ها و فحاشی و قلدری ها باعث شدند که کشورچین کمونیست و کره جنوبی و مالزی وحتی اندونزی تمامی سرمایه گذاران غربی چه ازلحاظ مالی و چه ازلحاظ صنعتی جایگزین ایران کنند وحالا هم به چنین رشداقتصادی وصنعتی و رفاهی همه گونه برسند - ازدورانیکه مردم ایران عقل وفهم وشعورشان بسته بندی کردن وتحویل اخوندها دادند که شاید آخوندها پولهای نفتی را درب منزلشان تحویل دهند وآب و گازوبرق وخانه و تحصیل مجانی شود چهل سال میگذرد و همچنان عده کثیری میلیونهائی هم همچنان درخیال وتصورات جهل هنوزمطیعانه دنباله رو این شیطان صفتان هستند- پس حالا بفرمائید دلار

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: