آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 18 اردیبهشت ماه 1397 = 08-05 2018

مربی تیم ایران: نمی‌دانم گریه کنم یا بخندم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به برگزاری تمرینات این تیم با حضور فقط سه بازیکن، گفت: نمی دانم در این شرایط باید گریه کنم یا بخندم.

به گزارش ایرنا، «کارلوس کی روش» روز سه شنبه در جریان تمرین تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در هفت سال گذشته سعی کرده ام مثال خوبی باشم و در مورد یک باشگاه و مربی خاص صحبت نکنم. در زندگی آموخته ام نسبت به مسائلی که تفاوت ایجاد نمی کند، اهمیت ندهم.وی سپس به بیماری «آلکس فرگوسن» سرمربی پیشیبن منچستریونایتد که سالها با او در این باشگاه همکاری داشته است، اشاره کرد و گفت: امیدوارم او هرچه سریعتر بهبودی خود را به دست آورد. نوع جنگیدن وی با این بیماری سخت را تحسین می کنم و خوشبختانه امروز شنیدم شرایط عمومی فرگوسن بهتر شده است.سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در ادامه در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال ایران، توضیح داد: در مکتبی که تحصیل کرده ام، آموخته ام در مورد دیگر مربیان حرفی نزنم و تنها در مورد وظایف و تعهدات خودم، نظر بدهم.

کی روش افزود: وقتی شرایط فعلی تیم ملی، تفاوتی برای مسئولان ورزش و فوتبال کشور ایجاد نمی کند، چرا باید من را تحت تاثیر قرار بدهد.
سرمربی سال های دور رئال مادرید، گفت: با کمال احترام تکرار می کنم، بازیکنانی که در داخل ایران مشغول هستند نیاز به آماده سازی خاص دارند تا در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشند که البته این نظر شخصی من است.کی روش گفت: اگر مسئولان فدراسیون، سازمان لیگ و وزارت ورزش ایران با این نظر موافق نیستند، باید بپذیریم و دیگر حرفی ندارم.سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه در یک سال گذشته، اولویت فوتبال حضور قدرتمندانه تیم ملی در جام جهانی عنوان شد، توضیح داد: لیگ برتر در هفتم اردیبهشت ماه به پایان رسید و فینال جام حذفی چند روز پس از آن برگزار شد. فشردگی مسابقات به خاطر این بود که تیم ملی برنامه های خود را دنبال کند.

وی ادامه داد: با این شرایط معتقدم، لیگ امسال فقط به این دلیل زود تمام شد تا باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، تمرکز خود را معطوف به این رویداد کنند و به طور حتم، فشردگی دیدارهای لیگ برای تیم ملی نبود.کی روش گفت: متاسفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد من و فدراسیون ایران برای تعویق دیدارهای یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا موافقت نکرد و اگر قرار بود تصمیم اینگونه گرفته شود، بهتر بود که لیگ تا این حد فشرده نباشد.وی با اشاره به اینکه تیم ملی ایران شرایط دشواری دارد، گفت: من نمی توانم در مورد این وضعیت تصمیمی اتخاذ کنم و حقیت این است که برنامه های تیم ملی به سود باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا شد.کی روش همچنین در خصوص تمدید قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران تا پایان جام ملت های آسیا تنها به گفتن این جمله که «شرایط حال حاضر ارتباطی به این سئوال ندارد» اکتفا کرد.

کی روش در خصوص اینکه که با شرایط فعلی می توان نتیجه لازم را در جام جهانی کسب کرد، گفت: وقتی شما یک آمادگی فوق العاده دارید، مستحق نتیجه خوب هستید و زمانی که آمادگی وجود نداشته باشد، شایسته موفقیت نخواهید بود.وی گفت: البته گاهی خداوند یک جایزه به شما می دهد، ولی فقط نباید منتظر این جایزه ها بود، بلکه با نگاهی واقع گرایانه به این موضوع باید نگاه کرد.سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران با اشاره به صحبت های «زلاتکو کرانچار» سرمربی جدید تیم امید ایران مبنی بر کافی بودن زمان آماده سازی تیم ملی تا جام جهانی اظهار داشت: ایشان هر چند به این نکته اشاره کردند، ولی شما دیدید که این اتفاق رخ نداد. شاید از نگاه برخی آقایان، تجربه و دانش کافی برای مربیگری نداشته باشم و حضور در چهار دوره جام جهانی، رضایت بخش نباشد، اما آنقدر می دانم که بازیکنانی که در آسیا و آفریقا بازی می کنند، نیاز به یک آماده سازی بهتر برای جام جهانی دارند.

کی روش با تاکید بر اینکه مسبب همه این اتفاقات کنفدراسیون فوتبال آسیا است، افزود: برنامه ریزی AFC موجب ضربه زدن به تیم های آسیایی حاضر در جام جهانی شد.وی ادامه داد: بهتر است، دلیل این ضربه را از نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا که اتفاقا فردی با شخصیت در ایران است، بپرسید که چرا این اتفاقات و برنامه ریزی به ضرر تیم های آسیایی رقم خورد.سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: البته شاید AFC احتمال داده است بازیکنان آسیایی از نظر آمادگی به مانند تیم های حاضر در لیگ های اروپایی هستند که زمانی کمتر از یک ماه برای آنها در راستای آمادگی در جام جهانی کفایت می کند.فروردین ماه اکثر تیم های آسیایی در دیدارهای تدارکاتی که مقابل حریفان داشتند، نتایج ضعیفی گرفتند.کی روش گفت: شما از من می پرسید آیا از این وضعیت خوشحالید؟ در صورتی که تنها من زمانی ناراحت هستم که اشتباهی مرتکب شوم، زیرا وظیفه من خدمت به تیم ملی و مردم فوتبال دوست ایران است و همچنان این مسوولیت را به بهترین شکل انجام خواهم داد.

وی گفت: ناراحتی من این است که یک برنامه بلندمدت برای آماده سازی تیم ملی در جام جهانی به مسوولان ارائه کردم، اما دیگران از آن منفعت بردند. این حالت مانند آن است که شما، یک ماه کار کنید و دیگران حقوق شما را بگیرند.کی روش با تاکید بر اینکه 99 درصد افرادی که در تیم ملی حاضر هستند مقابل تیم هایی چون اسپانیا و پرتغال بازی نکرده اند، گفت: تفاوت سرعت بازی و انتقال توپ در بازیکنان ایرانی و زمانی که در منچستریونایتد، رئال مادرید و تیم ملی پرتغال بودم به وضوح قابل لمس است.وی در خصوص همکاری «وینفرد شفر» سرمربی استقلال با تیم ملی و نبود این همکاری از سوی سرمربی پرسولیس، توضیح داد: این مساله را باید مسئولان فدراسیون فوتبال پاسخ بدهند. نمی خواهم درگیر مسایل حاشیه ای شوم، اما بدانید در ایران هیچ فردی دلسوزتر از من برای باشگاه ها نبود.کی روش تصریح کرد: باز هم تاکید می کنم AFC عامل اصلی چنین شرایطی برای فوتبال ملی است. البته واضح است که هر سرمربی ملی و باشگاهی به دنبال منافع خودش است. همانطور که من مربی منچستر یونایتد بودم منافع باشگاه را در نظر می گرفتم و زمانی که سرمربی تیم ملی پرتغال شدم به دنبال منافع ملی پوشان و تیمم بودم.



یک ایرانی May 9, 2018 02:53 AM

جناب کی روش در ایران ملاها مامور از بین بردن کشور ما هستند و هر کاری که در خرابکاری و تخریب کشور و فرهنگ ایرانی و آن چیزها که برای ایرانی ها مهم هستند این ملاها کوتاهی نمیکنند جناب عالی اکر میخواهی به فوتبال کشور ما کمک کنی باید فوتبالیستهایی که با این ملاها در ارتباط هستند و به فوتبال کشور ما ضربه میزنند را از تیم ملی اخراج کنی و فوتبالیستهایی را به تیم ملی راه بدهی که دستورات آخوندها را در درون زمین اجرا نمیکنند و شما میتوانید این کار را با تهدید به اخراج از تیم ملی به آنها که خرابکاراند شروع کنید تا به نتیجه برسید خواهشتمندم که از بازیکنان جوان استفاده کنید چون نتیجه بهتری خواهید گرفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: