آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 21 مرداد ماه 1397 = 12-08 2018

حکم شلاق بر پیکر معلم، نهایت درماندگی رژیم

زینت میرهاشمی

حکم شلاق بر پیکر یک معلم، نهایت درماندگی رژیم

بر بستر خشم روزانه مردم در کف خیابان یک واقعیت ژرف از عمق جامعه به سطح فوران کرده است. سردادن شعارهای ضدحکومتی از طرف هزاران نفر در ورزشگاه الغدیر در اهواز و طنین شعارهای مرگ بر دیکتاتور، آخوند برو گمشو و... از جانب جوانان در ورزشگاه آزادی در روز آدینه ۱۹ مرداد، و دهها حرکت اعتراضی به شمول جنبش سراسری کامیونداران، نشان داد که همه جای ایران زمین برای رژیم ولایت فقیه نا امن است.

دیکتاتوری حاکم بر کشور تنها در میان چوبه های دار، تخت شلاق و دیوارهای قطور زندان احساس امنیت می کند. رژیم طی چهار دهه، همه ابزارهای سرکوب را برای امنیت رژیم ولایت فقیه و در راس آن خلیفه ارتجاع به کار گرفته است. شکنجه، اعدام و قتل عام آزادیخواهان، شلاق بر پیکر کارگران و معلمان و اعمال وحشیانه ترین تبعیضهای جنسیتی، ملی، مذهبی و قومی، تاریخ خونین اما گرانبهایی را به ثبت رسانده است. این تجربه در رسا شدن صدای زندانیان سیاسی مثل زنان دلاوری چون گلرخ ایرایی، مریم اکبری منفرد و آتنا دائمی و مردان دلیری چون آرش صادقی، سعید شیرزاد ، بهشتی لنگرودی و ... که از پشت دیوار ضخیم زندان با جنبشهای مردمی پیوند عمیق و تاثیرگذار داشته، محسوس و پژواک این صدای آزادیخواهی در خیزشهای مردمی شنیده می شود.

استقبال با شکوه مردم از وکیل آزادیخواه، زندانی سیاسی عبدالفتاح سلطانی در بزرگداشت هما سلطانی دختر وی، گسترش تنفر نسبت به حکم ضد بشری شلاق و زندان برای محمد حبیبی، معلم آزادیخواه و عدالت طلب، یا انتشار بیانیه های مختلف در داخل و خارج از ایران در محکومیت این حکم بی شرمانه گواهی ناکامی استبداد در استفاده از حربه سرکوب برای خواباندن صدای حق طلبانه و آزادیخواهی مردم ایران است. بدون شک همان طور که شلاق بر بدنهای کارگران مانع گسترش حرکتهای اعتراضی کارگران نشد، حُکمهای سنگین هفتاد و چهار ضربه شلاق و ده سال و نیم زندان برای محمد حبیبی، صدای حق طبی معلمان و فرهنگیان را خاموش نخواهد کرد و برعکس، تداوم خیزشهای مردمی همراه با حرکتهای اعتراضی، آغاز پایان رژیم را نوید می دهد.

در امتداد خیزشهای گسترده جوانان معترض باید برای پذیرش تقاضای جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر، برای سفر به ایران و بازدید از زندانها و گفتگوی بدون حضور ماموران با زندانیان سیاسی به جمهوری اسلامی از طریق نهادهای بین المللی فشار وارد آورد. واقعیت این است که «کوشش» آقای جاوید رحمان جانشین زنده یاد عاصمه جهانگیر، برای «تطابق کامل» جمهوری اسلامی «با تعهدات بین المللی حقوق بشری» در قد و قواره رژیم ولایت فقیه نمی گنجد همان طور که تاکنون گزارشگران مستقل سازمان ملل در زمینه بررسی حقوق بشر موفق به دیدار از ایران نشده اند.



آرش August 12, 2018 06:32 AM

رژیم درمانده و بدبخت دیگه به بن بست رسیده ولی هیچوقت ظلم و ستم پایدار نمیمونه تو تاریخ زیاد بودن از ضحاک مار دوش افسانه یی شاهنامه فروسی تا،نرو،هیتلر،صدام،قذافی،بن لادن، خلخالی و هزاران خونخوار دیگه که همیشه نام اونها به بدی و زشتی برده میشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


babak August 12, 2018 08:59 AM

باید مسرور بود که در زمانه ای زندگی میکنیم که کوچکترین حرکتهای دولتهای ستمگر و فاشیستی بصورت فیلم ثبت میشود و آیندگان به عینی خواهند دید این دین من درآوردی تا چه حد در بیرحمی و کسب قدرت ناجوان مردانه کرامت انسان را به لجن میکشد ،هر که میگوید این اسلام نیست و به هزار اما و اگر توجیهش میکنند برای انحراف واقعیت است چه را که این همان اسلام است خود اسلام و حرامزادگانی که امروزه سکان ان را در دست دارند تمام دزدی ها و چپاولگریهایشان را غنائم خود دانسته و از این رو حق خود میداند هر بلایی که بتواند روی ما اعمال کند آزاد است نمونه اش عکس معلم آزاده ما که یکی از نمونه هاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


omid August 12, 2018 11:05 AM

این شلاق ۱۴۳۹ سال است که بر پیکار ایرانی میخورد شلاقی که برده را با ان میزدند و امروز هنوز ایرانی ساکت میماند. شاید در اثر تهاجم قومهای مختلف دیگر از ایران یک نام باقی مانده !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: