آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 22 اردیبهشت ماه 1397 = 12-05 2018

بازداشت یک شهروند بهایی در کرمانشاه

خبرگزاری هرانا – خداداد میری شهروند بهایی ساکن کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، یک شهروند بهایی در کرمانشاه به نام «خداداد میری» از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و‌ به محل نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «خانواده‌ی میری علیرغم پیگیری‌های مکرر نتوانسته‌اند از محل نگه‌داری وی اطلاع دقیقی کسب کنند اما مطلع شده‌اند که وی به تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ برای بهائیت متهم است.

خداداد میری که از اهالی مازندران است، از چند سال پیش به همراه خانواده‌اش در شهر کرمانشاه ساکن شده است.

وی پیش از این از سوی اداره‌ی اماکن مجبور شده بود مالکیت کتابفروشی خود را در مازندران واگذار نماید و سپس به کرمانشاه مهاجرت نموده است.

لازم به یادآوری است شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط با باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی بیش از سیصد هزار نفر بهایی در ایران وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی‌گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد؛ به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: