آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 دی ماه 1399 = 21-12 2020

نامه شورای پناهجویان ایرانی در ترکیه به سازمان ملل

نامه شورای همبستگی پناهجویان و پناهندگان ایرانی در ترکیه به: کمیساریای عالی پناهنده گان سازمان ملل

با درودهای فراوان!
همچنانکه اطلاع دارید مردم ایران از ابتدایی ترین حق و حقوق شهروندی شان براساس اعلامیه جهانی حقوق بشر، یعنی آزادیهای فردی و اجتماعی محروم هستند. بر متن این اوضاع تبعیض، بیعدالتی ستم و فساد سیستماتیک حکومتی بیداد می کند. تحت این شرایط ماشین کشتار، ترور و زندان جمهوری اسلامی هر ندای آزادی خواهانه را سرکوب می کند. زیر این فشارها بخشی از مردم ایران علیرغم میل باطنی خویش ناچارا برای نجات جان خود راه فرار از ایران را در پیش گرفته و به کشورهای همجوار از جمله ترکیه پناه آورده اند. لازم به یادآوری است که در این شرایط کرونایی که کشورهای مختلف برای مردمانشان بسته های حمایتی اضطراری در نظر گرفته اند، پناه جویان ایرانی در ترکیه به حال خود رها شده و بدترین دوران حیاط را به سر می برند.

چند روز پیش یک باند تبهکار تروریست و رباینده فعالان سیاسی و اجتماعی در ترکیه شناسایی و بازداشت شد. اما در کمال تاسف تنها چند روز قبل از شناسایی این باند، ارسلان رضایی مدیر کانالهای تلگرامی و اینستا گرامی "خرافاتکده" که حدود سه سال پیش به عنوان پناه جو در ترکیه ثبت نام کرده بود به طرز وحشیانه ای به قتل رسید.

ما براین باوریم که جمهوری اسلامی ایران بنا بر سابقه ای که در ترور مخالفین سیاسی دارد در ترور ارسلان رضایی و دیگر جان باخته گان دست داشته است. لازم به یادآوری است که طبق اسناد ومدارکی که تا حالا توسط محققین پرونده های ترور و ربودن مخالفین جمهوری اسلامی بدست امده است، این رژیم شبکه های ترور و ربودن هایش را از میان باندهای تبهکار کشورهای مختلف سازمان داده است. بنابراین شناسایی شدن یک شبکه تبهکار در ترکیه سیگنال و پیام بسیار خطرناکی برای پناه جویان آسیب پذیر و در معرض خطری است که به علت مشکلات امنیتی مجبور به ترک ایران شده اند.

شورای همبستگی پناه جویان و پناهنده گان ایرانی در ترکیه ضمن حمایت از حق و حقوق مهاجرت و پناهنده گی براساس اعلامیه جهانی حقوق بشر از کمیساریای عالی پناهنده گان و دیگر نهادهای حقوق بشری درخواست رسیدگی عاجل به پرونده پناه جویان در خطر را دارد.

ما به عنوان نماینده بخش وسیعی از پناه جویان ایرانی در ترکیه و در حمایت پیگیر و بی دریغ از تمامی آنها، بار دیگر عدم امنیت، خطر ترور و کشتار دیگر مخالفان حکومت جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم نامبرده را یادآوری می کنیم.
شورای همبستگی ضمن اینکه در قبال جان تک تک پناه جویان در خطر احساس مسؤولیت می کند، برای رسیدگی به پروسه پناهندگی و باز اسکان شان به مکانی امن از تمام ابزارهای قانونی بین المللی و حقوق بشری پیروی و استفاده می کند.

رونوشت:
۱- سازمان عفو بین‌الملل
۲- دیدبان حقوق بشر
۳- دادگاه حقوق بشر اروپا


***********************************

پرستوی اطلاعاتی رژیم ایران در ترکیه

تلویزیون اسکای‌نیوز در گزارشی راجع به‌ ربودن حبیب چعب در ترکیه توسط ماموران جمهوری اسلامی با استناد به ‌تصاویر و اطلاعات ارائه‌ شده از سوی سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه، گفت: مأموران تحقیق ترکیه می‌گویند که یک طرح آدم‌ربایی پیچیده را کشف کرده‌اند که از خاک آنها توسط اطلاعات (رژیم) ایران انجام شده است. در این طرح پرستوی اطلاعاتی برای به ‌دام انداختن حبیب چعب یک زن جوان بوده است (عکس زیر). در بیرون فرودگاه استانبول دوربین‌های حفاظتی، این زن جوان را که با نام «میم صابرین» شناسایی شده نشان می‌دهد. او متهم است که این مخالف حکومت ایران را قانع کرده تا با او در استانبول ملاقات کند.

روزنامۀ فرانسوی لوموند هم در شمارۀ امروز خود پنجشنبه هفدهم دسامبر نوشت که ربوده شدن حبیب چعب در استانبول از دامنۀ عملیات سرویس های امنیتی رژیم ایران در ترکیه پرده برمی‌دارد.

این روزنامه یادآوری کرده است که پیش از ربوده شدن حبیب چعب، ماموران رژیم ایران در آوریل ٢٠١٧ سعید کریمیان، مالک شبکۀ تلویزیونی "جم" را در استانبول به ضرب گلوله به قتل رساندند و در سال ٢٠١٩ مسعود مولوی، کارمند پیشین وزارت دفاع جمهوری اسلامی، را به همین طریق در استانبول کشتند. بر اساس گزارش پلیس ترکیه قتل مسعود مولوی توسط مأموران وزارت اطلاعات صورت گرفت که در پوشش دیپلمات در کنسولگری جمهوری اسلامی در استانبول سرگرم فعالیت هستند.

تلویزیون تی‌آر‌تی ترکیه پیش تر گزارش داده بود که سازمان امنیت این کشور یک شبکۀ قاچاق مواد مخدر که توسط وزارت اطلاعات حکومت ایران هدایت می‌شود را در ترکیه کشف و اعضای آن را بازداشت کرده است.

به گفته این منبع، شبکه یادشده نه تنها در ترور مخالفان حکومت ایران، بلکه در ربودن و انتقال آنان به ایران نیز با نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی همکاری می کرده است.

به گزارش رادیو فرانسه، روزنامۀ واشنگتن پست هم نوشته است که جمهوری اسلامی رهبر گروه "نضال"، فرج الله چعب (معروف به حبیب اسیود) را به کمک یک شبکۀ قاچاق مواد مخدر که توسط وزارت اطلاعات هدایت می‌شود، در ترکیه ربود و به داخل کشور منتقل کرد.

همین گزارش می افزاید که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی توسط یک زن به نام "میم. صابرین" (پرستوی اطلاعاتی) حبیب اسیود را از سوئد به ترکیه کشاند و پس از خوراندن دارو به او به یاری یک گروه معروف قاچاق مواد مخدر وابسته به وزارت اطلاعات وی را نخست به استان وان در نزدیکی مرزهای ایران و از آنجا به داخل کشور منتقل کرد.

ایران پرس نیوز




علیرضا December 14, 2020 03:48 PM

رجب فازت چیه چرا درهم برهم کار می کنی؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور December 17, 2020 09:06 PM

دقت کنید که یک نفر مخالف جمهوری اخوندی که در رسانه ها فعال بوده باید خام اندیش باشد تا نفهمد که ترکیه جای امنی نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف December 17, 2020 09:41 PM

اینم بایدن نیومده ترکیه گزاشته تو فشار تا باندهای ادمکشی و قاچاق دختر و مواد مخدر سپاه پاسداران رو متلاشی بکنه! ! تابلوست بایدن میخواد بعد از امن کردن ترکیه از اونجا به عنوان پایگاهی برای حضور مخالفین و تخت فشار گزاشتن اخوندها استفاده کنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


مایر آمشِل راتچایلد !!! December 18, 2020 05:01 AM

ترفند به «فساد کشیدن و به دام انداختن سیاستمداران»، قرنهاست است که در جریان است و اولین آثار مدون آن به بیش از دو قرن پیش و به اواخر قرن هیجدهم در اروپا می رسد
مایر آمشِل بائر، صراف آلمانی و بزرگ خاندان راتچایلد در شهر فرانکفورت که درمعاملهٔ پول، طلا و تأمین اعتبار با دولت های محلی و با حاکمان استان های وقت آلمان، سرو کار داشت و سودهای هنگفتی از غرض دادن پول به دولت های محلی به جیب می زد
او همیشه به ۵ پسر خود گوشزد می کرد که «بزرگترین سود و منفعت» در گرو «تجارت و معامله با دولت هاست» و برای رسیدن به آن، بایستی ابتدا، سیاستمداران و حاکمان را با «طعمه» و «طمع هدایا» به زیر «کنترل و خدمت» خود در آورد
«پول» و «زن»، دو «طعمه و هدایایی» بودند که این خاندان را به اوج «بزرگترین امپراطوری مالی جهان» رساندند که تا به امروز همچنان پا برجاست
در جوامع «مذهبی، محافظ کار و مردسالار»، «زن بهترین طعمه»، برای به کنترل در آوردن و مطیع کردن خادمان مرد به زیر سلطهٔ خود است

گزارش یا اعتراض به این نظر


مزدک بامدادان December 18, 2020 06:03 PM

این جناب اسیود مگر فعال سیاسی در درون یک تشکیلات نبود؟ چرا موارد امنیتی را رعایت نکرد؟
در دستورکار یک فرد سیاسی چند نکته است که باید رعایت بشود تا فرد مذبور ربوده یا ترور نشود!
1 فرد خاضر شده در قرار باید حد اقل یک پشتوانه و خفاظتی متشکل از فرد یا افرادی داشته باشند که از دور تر وی را تحت نظر داسته باشند و در صورت بروز خطر عمل کنند
2 فرد باید در سر قرار حتما از خوردن و نوشیدن پرهیز کند در صورت نوشیدن حتما باید از شیشه در بسته که در آن باز نشده باشد استفاده کند و شیشه را هم در تمام مدت تحت نظر داشته باشد
3 قرار باید در محیطی باشد که محل رفت آمد شلوغی باشد تا در ضورت تعرض دیگران متوجه شوند و به فریادش برسند
4 در سر قرار فرد باید حداقل ممکن مسلح به سلاح سدر باشد
5 قبل از قرار باید فرد مورد تماس را از دور چک کرده باشد
اینها حداقل است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: