آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 25 اردیبهشت ماه 1397 = 15-05 2018

بازداشت شهروندان بهایی در شهرهای مختلف ایران

طی روزهای اخیر بیش از ۵ تن از شهروندان بهایی در شهرهای تهران، اهواز و اصفهان توسط ماموران امنیتی ضمن تفتیش منزل و ضبط اموال شخصی شان بازداشت شدند.
ندا ثابتی، فروغ فرزانه و نوشین افشار از شهروندان بهایی که روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ از بازداشتگاه وزارت اطلاعات اهواز آزاد شده بودند، روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت مجدداً احضار و بازداشت شدند.
روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، مهرداد حیرانی شهروند بهایی ساکن تهران پس از تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی‌اش از جمله کامپیوتر و کتب دینی توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
انیسا مطهر ساکن اصفهان نیز روز ۱۸ اردیبهشت ۹۷ به دادگاه احضار شد. پیش از آن محل اقامت خانم مطهر از سوی مأموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته و لوازم شخصی او و خانواده اش ضبط شدند.
لازم به ذکر است شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط با باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: