آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 اردیبهشت ماه 1397 = 17-05 2018

اولین فیلم از مجروحین اعتراضات مردم کازرون

اعتراض مجدد مردم کازرون توسط نیروهای امنیتی به خاک و خون کشیده شد

تظاهرات مردم معترض در کازرون از شامگاه چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت به خشونت کشیده شده و نیروهای امنیتی به سوی مردم شلیک کرده اند (فیلم زیر). بنا به گزارش منابع محلی، در جریان اعتراضات شب گذشته دستکم سه تن کشته، شمار بسیاری مجروح و بیش از یکصد تن نیز بازداشت شده‌اند.

گزارش خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران: در پی درگیری‌های شب گذشته در این شهرستان یک نفر کشته و 6 نفر زخمی شدند. دعوت به تجمع و آشوب در کازرون درحالی صورت گرفته است که پیش از این استاندار فارس از منتفی شدن طرح موسوم به انتزاع کازرون خبر داده بودند. در دوماه گذشته اعتراضات گسترده‌ای در کازرون نسبت به ایجاد شهرستان جدید کوه‌چنار صورت گرفته بود اما رفتار بسیار مناسب نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی سبب شده بود کوچکترین درگیری و اتفاقی در این شهرستان رخ ندهد. با این حال شامگاه گذشته با فراخوان مشکوک عده‌ای در تلگرام، جمعیتی تجمع کرده و با سر دادن شعارهای انحرافی و به آتش کشیدن یکی از مقرهای پلیس کازرون، برای نخستین‌بار اعتراضات این شهرستان را به خشونت کشیدند. این درحالی است که پس از سفر دوهفته پیش استاندار فارس به کازرون و قول قطعی مبنی بر تحقق مطالبات مردم، هیچ اعتراضی دیگر در این شهرستان صورت نگرفته بود و اساساً تجمع شامگاه گذشته این افراد مشکوک است.

استاندار فارس ظهر امروز گفت: درگیری‌های پراکنده‌ای همچنان وجود دارد.




www.youtube.com/watch?v=L32_3IMhfwI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: