آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 2 خرداد ماه 1397 = 23-05 2018

واكنش تند دادستان تهران به اظهارات كلانتری

دادستان تهران به اظهارات اخیر رئیس سازمان محیط زیست پاسخ داد.
تعبیراتی امثال «متهمان باید بزودی آزاد شوند» در حد آقای کلانتری و دولت نیست
دادستان تهران : نهاد تشخیص جاسوس دستگاه قضایی است

رادیو فرانسه: عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، اظهارات عیسی کلانتری را در مورد فعالان بازداشت شدۀ محیط زیست بی اساس خواند و گفت تشخیص جاسوس بودن این افراد بر عهدۀ قوۀ قضائیه است. جعفری دولت آبادی اضافه کرد که تحقیق در مورد اتهامات دستگیرشدگان هنوز خاتمه نیافته و در نتیجه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست نه اجازۀ دخالت در پروندۀ اتهامی این افراد و نه اطلاعی دربارۀ اتهامات آنان دارد.

عباس جعفری دولت آبادی تلویحاً دولت و عیسی کلانتری را به فراری دادن، معاون پیشین سازمان حفاظت از محیط زیست، کاوه مدنی، نیز متهم کرده و گفته است : "از دستگاه های دولتی و آقای عیسی کلانتری به عنوان رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست انتظار می رفت که به جای طرح ادعاهای بی اساس"، توضیحاتی در خصوص کاوه مدنی و چگونگی خروج او از کشور ارایه می دادند.

دادستان تهران اظهارات عیسی کلانتری را قانون گریزی و تفرقه افکنانه خوانده و گفته است که وی و دیگر مقامات دولت حق دخالت در پرونده های جاری را ندارند و به کارگیری تعبیراتی نظیر "متهمان باید به زودی آزاد شوند" "در حد و اندازۀ" آنان نیست.

عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، دیروز سه شنبه اول خرداد در خصوص وضعیت بازداشت شدگان فعال در عرصۀ محیط زیست گفت که دولت یک گروه چهار نفره مرکب از وزرای دادگستری، کشور، اطلاعات و همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری را مسئول پی گیری وضعیت این بازداشت شدگان کرده و این هیئت چهار نفره به این نتیجه رسیده است که این افراد بی دلیل و بی آنکه کاری کرده باشند بازداشت شده اند و قاعدتاً باید به زودی آزاد شوند. عیسی کلانتری اضافه کرده بود که وزارت اطلاعات به عنوان نهاد مسئول شناسایی و تشخیص افراد متهم به جاسوسی به این نتیجه رسیده که هیچ مدرکی در تأئید جاسوس بودن فعالان محیط زیست دستگیرشده طی ماه های اخیر وجود ندارد.



babak May 26, 2018 12:46 AM

این بیسواد اسمش داستان است نه دادستان به ایشان گوشزد میکنیم ان چوبهایی که برای استعمال قذافی استفاده شد در انتظار ایشان و قاضی بلانسبت چاله میدانیش به نام صلواتی خواهد بود شک نداشته باشید مردم ما اعدامهای بیجایی که به واسطه این دو جانی در طول این چهل سال انجام شد از خاطرشان محو نخواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: