آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 20 خرداد ماه 1397 = 10-06 2018

آغاز مجدد اعتصاب کامیون‌داران-تهران+فیلم

خبرگزاری هرانا – اعتصاب کامیون‌داران ایران که از روز سه‌شنبه اول خردادماه در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولان به مطالبات صنفیشان آغاز و در چند روز گذشته پایان یافته بود، امروز شنبه ۱۹ خرداد مجددا در تهران آغاز شد (فیلم زیر). در همین روز، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز وعده داده که به‌زودی لاستیک با قیمت مصوب در پایانه‌های بار و مسافر به صاحبان ناوگان عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از روز سه‌شنبه اول خردادماه کامیون‌داران بسیاری در شهرهای ایران در اعتراض به ثابت بودن کرایه‌ها، افزایش قیمت بیمه‌ها، افزایش عوارض اتوبان‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی دست به اعتصاب زده و خواستار عملی شدن مطالبات صنفی خود شدند.

این اعتصاب پس از گذشت حدود ۱۰ روز کاهش پیدا کرد و نهایتا در چند روز اخیر پایان یافت. اما روز شنبه ۱۹ خرداد برخی کامیون‌داران در اتوبان بابایی تهران با شعار “اتحاد و همدلی” مجددا دست به اعتصاب زدند.

یکی از این رانندگان در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا گفت: “کمپرسی‌های ما ظرفیت حمل ۱۴ تا ۱۵ تن بار دارد اما پیمانکاران بدون توجه به ظرفیت قانونی بیش از ۲۰ تا ۳۰ تن بار می‌زنند و ما را به حمل بار بیشتر مجبور می‌کنند. از سال ۱۳۷۸ نرخ کرایه حمل بار ما بیشتر نشده و افزایش اخیر ۲۰ درصدی نرخ کرایه حمل نیز فقط شامل کامیونداران برون شهری است”.
خدیجه ربیعی، رئیس کمیته بررسی مسائل و مشکلات کامیون‌داران در مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت به شدت پیگیر مشکلات کامیون‌داران هستند، عنوان کرد: “این کمیته با حضور نمایندگانی از صنف رانندگان کامیون، وزارت راه، سازمان راهداری و حمل و نقل، تأمین اجتماعی، پلیس راه و صنف اتوبوس‌رانی جلساتی را برای بررسی مشکلات و درخواست‌های کامیون‌داران برگزار کرد. یکسری از درخواست‌های آن‌ها عملیاتی و برای اجرا به استان‌ها اجرا ابلاغ شده است اما یکسری خواسته‌های آن‌ها همچون قرار گرفتن در زمره مشاغل سخت نیاز به بررسی و جلسات متعدد و در نهایت قانون دارد تا اقدامات لازم در آن صورت گیرد”.

عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ” اقدامات و توافقاتی برای آرامش خاطر رانندگان تلاشگر بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و فعالان این عرصه در روزهای اخیر برداشته‌شده و کانون‌ها و تشکل‌های صنفی ذی‌ربط نیز به‌طور کامل در جریان تصمیمات قرارگرفته‌اند”.

وی در این رابطه افزود: “با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد به‌زودی لاستیک با قیمت مصوب در پایانه‌های بار و مسافر به صاحبان ناوگان عرضه شود. در آینده‌ای نزدیک جلسات مربوط به لوازم‌یدکی میان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نمایندگان وزارت «صمت» نیز برگزار و در خصوص مسائل مربوط به واردات لوازم‌یدکی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت”.
صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تشکیل کمیته ویژه‌ای در این کمیسیون برای بررسی اعتراضات صنف کامیونداران و یافتن راهکاری برای مشکلات آنها خبر داد و گفت: “قرار است مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راه کشور دراین‌باره گزارشی به اعضای کمیسیون ارائه دهند. بررسی دلایل و عوامل به‌وجود آمدن اعتراض و اعتصاب کامیونداران، بررسی وضعیت لوازم یدکی و افزایش قیمت این لوازم و همچنین بررسی کرایه حمل‌ونقل و تناسب آن با وزن بار و مسافت طی‌شده از جمله محور‌های این گزارش است”.

هرانا پیشتر در گزارشی به بررسی وضعیت اعتصاب در روزهای قبل و واکنش مسئولان به این مسئله پرداخته بود.




www.youtube.com/watch?v=XT1sKcN8LO8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



اردلان May 24, 2018 06:45 PM

رژیم از وحشت گسترش این اعتصابات فوری به کامیون داران وعده سر خرمن داده از قرار افزایش ۲۰% حقوق بعلاه تامین اعتبار مجدد دفترچه های درمانی بیمه تامین اجتماعی آنها! پس بنابرین ثابت شد که آدمکشان حکومتی بخیال خود در اینجور مواقع با ترفند تلاش میکنند تا اهداف اصلی اعتصابات کامیون داران را به انحراف کشانند و از سویی پس از پایان ماجرا چندین تن از رانندگان اعتصاب کننده را دستگیر و به زندان خواهند انداخت ودر پایان تنی دیگر از همکاران آنان را توبیخ خواهند کرد تا درس عبرتی برای سایر معترضان باشد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


babak May 26, 2018 01:53 PM

شما کامیون داران از خداوند یرایتان طلب ستایش و پیروزی میکنیم شما ها انسانهای شریفی هستید که دارید با طاغوت زمان مبارزه میکنید ما مردم میدانیم که این حرکتتان اگر ادامه داشته باشد کمر این بیناموسان را در هم میشکند و به درک واسلشان خواهد کرد آنهایی که چماق بدست به شما ها اذیت و آزار میرسانند مزدوران حکومت یزدیند که باید تمامشان شناسایی شوند و در روز تصفیه حساب که بسیار نزدیک است محاکمه شوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین May 27, 2018 12:58 AM

اکنون بهترین زمانی است تا همه ما ایرانیان به کامیون داران و بازاریان بپیوندیم نترسید زیرا ما بسیاریم و میتوانیم کار اینها را یک شبه به پایان برسانیم و سپس آزادی را هفته ها در خیابانها با موزیک و پایکوبی جشن بگیریم روسری و چادرهای زوری را آتش بزنیم و همه نشانه های این رژیم را از میان ببریم پرزیدنت ترامپ تا آنجایی که از دستش برآمد، برای ما انجام داد و از این پس ما هستیم که باید دنباله کار را بگیریم وگرنه همه دار و ندارمان را آخوندها به زور از ما خواهند گرفت و پرزیدنت ترامپ هم دیگر نخواهد توانست ما را یاری کند تا دیر نشده باید بجنبیم زیرا پشیمانی دیگر سودی ندارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


صبا May 29, 2018 09:24 AM

جناب پلنگ ایران!
میخواهم بدانم بعد از اینکه این کامیونداران، ووو، موجبات سرنگونی ملاهای حاکم را فراهم کردند و کلّیت حکومت فاشیستی و غارتگر آنها را بگور تاریخ فرستادند، در آن روز آزادی و پایکوبی، اگر همسران و دختران و خواهران همین کامیونداران و کارگران و کشاورزان و بازاریان وووو، با میل و رغبت و از سر اختیار روسری و چادر بسر کردند، آیا باز هم قلدرهائی پیدا میشوند که تحت هر نام، چادر و روسری را از سر آنها بدرند و به آتش بکشند! ! !؟؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین May 29, 2018 01:35 PM

صبا هم میهن گرامی، آرزو دارم اندیشه شما همانند نام زیبایتان نسیم لطیف بهاری باشد در کشور ما پیش از انقلاب، کمترین بودند که حجاب داشتند آیا کسی آنها را وادار کرده بود که حجاب نداشته باشند؟
دیدگاه من این است که حجاب باید برداشته شود ولی شوربختانه این امکان پذیر نیست حجاب فسادیست که بر آن پوشش گذاشته میشود میتوان دزدی کرد و آنرا زیر چادر پنهان کرد و همچنین خودفروشی کرد بدون اینکه شناخته شود حجاب باید درونی باشد (همانند کودکی که لخت بدنیا میآید ولی پاک است) ونه بیرونی آنان که میخواهند در نادانستگی و نادانی بمانند، اختیاریست در آینده نه چندان دور خود بانوان دیگر حجاب نخواهند خواست به شرطی که پدران، برادران و همسران این بانوان را از کودکی وادار به حجاب نکنند این مردانند که باید آنها را وادار به آزادی زنان کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


narimaan May 29, 2018 10:48 PM

آقای صبا روزی که با تو سری حجاب سره زنها کردن اعتراضی کردی؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


صبا June 1, 2018 02:01 PM

ای زنان دلیرورنجدیدۀ میهنم!قهرمانان تاریخ آزادیخواهی سرزمین به خون خفته ام!ای پیام آوران عشق وآزادی برای خلق درزنجیرزیباترین وطن_ایران_درودوتعظیمم برهمۀ شماباد
دوستان،من؛زنی ازجنس شما،درتاریخ8خرداد(29 مای)،زیرخبری دربارۀاعتصاب کامیونداران شجاع،نظری نوشتم که بلافاصله بعدازارسال متوجه نکته ای ازریشه غلط،اگرچه منظورمن نبود،درآن نظرشدم که حالاآنراتصحیح کرده وازشمازنان پیشتازدرآزادیخواهی برای میهنم،صمیمانه عذرخواهی میکنم
درنظرقبلی،متأسفانه،انگارکه زنان شجاع میهنم،بصورت سیاهی لشکرهائی،پشت سرهمسران،پدران وبرادران(مردان)زحمتکش وآزادیخواه خوددرحرکتند،وانگارکه درمیدان مبارزه علیه فاشیسم دینی صرفاًمردان شجاع ماقیام کرده اند،درحالیکه کیست نداندکه درهمۀ صفوف مبارزه، درهرقشروصنف جامعه،این شمازنان شجاعید که پیشاپیش میغریدومیخروشیدوآزادی میهن رامحقق میکنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: