آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 3 خرداد ماه 1397 = 24-05 2018

مالزی؛ موشک از پایگاه روسی شلیک شده بود

گروه تحقیقی که مسئول بررسی دلایل سقوط هواپیمای مالزی بودند می‌گویند موشکی که هواپیما را مورد اصابت قرار داده از یک پایگاه نظامی روسیه شلیک شده است.

پرواز MH17 متعلق به خطوط هوایی مالزی با ۲۹۸ سرنشین که هفدهم ژوئیه سال ۲۰۱۴ از آمستردام عازم کوالالامپور بود، با شلیک یک موشک روسی سقوط کرده بود.

پیشتر گفته می‌شد این اقدام کار جدایی‌طلبانی اوکراین که نزدیک به روسیه هستند، بوده‌‌ است ولی اکنون تحقیقات تازه مدعی است که این موشک از یک پایگاه روسی به سمت هواپیما شلیک شده است.

روسیه پیش از این هرنوع دخالت در این اتفاق را منکر شده بود. ویلبرت پالیسن رئيس بخش جنایی پلیس ملی هلند می‌گوید: «بعد از تحقیقات مفصل به این نتیجه رسیدیم که یک سامانه ضد موشکی روسی به پرواز ام اچ ۱۷ شلیک کرده است.»

آقای پالیسن که با تلویزیون دولتی هلند صحبت می‌کرد همچنین گفت: «تمام وسایل نقلیه‌ای که موشک را حمل کرده‌اند متعلق به ارتش روسیه بوده است.» با توجه به روابط نه چندان گرم اروپا و روسیه، این گزارش می‌تواند تنش‌ها میان بروکسل و مسکو را تشدید کند.



علی May 24, 2018 02:27 PM

آمریکا برای تثبیت حاکمیت خودش بر دنیای امروز تمامی کانون‌های بحران را با قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی به نفع خود حل خواهد کرد و نظم نوینی را بر اساس اندیشه‌ و سلیقه خود بنا خواهد کرد و در این راستا گوش همه مخالفین را به نوع خود می‌کشد و استثنایی هم وجود ندارد و هر کس را که از دایره قدرت او بیرون باشد را شامل میشود متاسفانه این واقعیت دنیای امروز ماست واین گاو گردن کلفت حاکم بلامنازع دنیاست ولی این گاو هم شاخ دارد و هم پستان و کشورها با انتخاب خودشان بین شاخ و پستان سرنوشت خود را رقم می‌زنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین May 25, 2018 12:01 AM

اگر کسی از روی دشمنی و خشم دیگری را بکشد، پلیس او را بی درنگ دستگیر کرده و برای دادگاهی او را به زندان میفرستد
پوتین و یا خامه ای و باید بدلیل کشتن مردمان بیگناه همچنین زندانی و دادگاهی بشوند هرگاه پادشاهی و یا رئیس جمهوری تبهکار باشد، چه فرقی میان او و تبهکاران دیگر است؟ هیچ

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: