آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 خرداد ماه 1397 = 26-05 2018

احضار خانواده‌های زندانیان سیاسی به دادگاه

احضار ۱۸ تن از شهروندان و خانواده‌های زندانیان سیاسی به دادگاه به دلیل حمایت از زندانیان سیاسی

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ۱۸ تن از شهروندان، فعالین مدنی و خانواده های زندانیان سیاسی را برای رسیدگی به پرونده احضار کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ۱۸ فعال مدنی و خانواده های زندانیان سیاسی به اسامی لیلا (خدیجه) میرغفاری، سیمین عیوض‌زاده، رضا ملک، هاشم زینالی، احسان خیبر، عادل عروجی، محسن حاصلی، محسن شجاع، اعظم نجفی، پروین سلیمانی، شرمین یمنی، سارا ساعی، اسماعیل حسینی کوه کمری، ارشیا رحمتی، فریده طوسی، زهرا مدرس زاده، پروین و علی بابایی که در سال ۹۴ هر یک به ۹۱ روز حبس تغریزی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدنده بودند جهت رسیدگی مجدد به پرونده می بایست ۲۳ خردادماه به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر احضار شدند

این شهروندان نخستین بار در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو تهران به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق تجمع غیرقانونی» محاکمه شده بودند و پس از دادگاه برایشان حکم حبس و شلاق صادر شد.

پرونده این فعالان به دنبال تجمع شان مقابل اوین برای حمایت از زندانیان سیاسی مفتوح شده است.

فعالان نامبرده شده در ۲۰ آبان ۹۴ بازداشت و پس از یک هفته با قرار وثیقه آزاد شدند.

لیلا میرغفاری که سابقه دستگری و بازجویی متعددی دارد یکی از دختران خیابان انقلاب نیز هست و به دنبال اعتراض به حجاب اجباری پرونده ای در دادگاه ارشاد برای او مفتوح شده است.

او اکنون با قرار وثیقه آزاد است و وسایل شخصی وی همچنان در توقیف است.

رضا ملک یکی دیگر از متهمان این پرونده آخرین بار در اردیبهشت سال گذشته بازداشت شد و اکنون با حکم ۱۰ سال حبس در اوین زندانی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: