آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 خرداد ماه 1397 = 30-05 2018

مرگ زندانی در بهداری زندان مرکزی زاهدان

خبرگزاری هرانا – یک زندانی در بند ۵ زندان مرکزی زاهدان شب گذشته به دلیل عدم دریافت خدمات درمانی مناسب جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، غلام نبی ریگی، زندانی متهم به “قتل” محبوس در بند ۵ زندان مرکزی زاهدان، روز سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، در زندان دچار تشنج شده که پس از تشخیص پزشک بهداری مبنی بر نیاز به درمان در مراکز درمانی خارج از زندان، مسئولان زندان از اعزام وی جلوگیری کرده و نهایتا پس از مخالفت با اعزام به بیمارستان شب گذشته به دلیل وخامت وضعیت جسمانی در بهداری زندان جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی “غلام نبی ریگی”، حدودا ۴۰ ساله، متهم به “قتل” و محکوم به اعدام، توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “غلام نبی ریگی حدود ۸ ماه در زندان مرکزی زاهدان نگهداری می‌شد. ساعت ۱ ظهر روز گذشته وی دچار تشنج شده و به بهداری منتقل می‌شود. دکتر بهداری پس از معاینه تجویز می‌کند که ایشان در شرایط وخیمی است و باید به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شود. اما پس از اعزام و قبل از ورود وی به مرکز درمانی آقای خسروی، رئیس زندان و صادق مودی، منشی قاضی ناظر بر زندان بیماری این زندانی را تمارض و بر اثر مصرف مواد مخدر خوانده و از اعزام او جلوگیری کردند.

پس از اینکه ایشان به بهداری زندان بازگردانده شد، دکتر بهداری اعلام کرد که آقای ریگی در حال مرگ است و باید به یک مرکز درمانی خارج از زندان اعزام شود، اما مسئولان مخالفت کردند و این زندانی نهایتا ساعت ۸ شب دیروز سه‌شنبه ۸ خردادماه به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بهداری زندان جان خود را از دست داد”.
هرانا پیشتر در گزارشی تحت عنوان مشکلات مضاعف زندانیان زاهدان گفته بود که عدم رسیدگی پزشکی از مشکلات دیرپای این زندانیان است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: