آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 10 خرداد ماه 1397 = 31-05 2018

بیش از ۷۰ رهبر طالبان در یکماه کشته شدند

‎ فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان می گوید در یک ماه گذشته بیش از ۷۰ نفر از رهبران ارشد طالبان در حملات نیروهای آمریکا و ناتو کشته شده اند.

به گزارش صدای آمریکا، ژنرال جان نیکلسون که فرماندهی نیروهای حمایتی و غیر جنگی آمریکایی و ناتو را در افغانستان برعهده دارد، در یک مصاحبه ماهواره ای به خبرنگاران گفت شبکه طالبان به دلیل درآمدی که از طریق مواد مخدر به دست می آورد، بسیار مجهز است.

وی افزود: در یکی از مهمترین حمله های ما، محل تجمع گروه طالبان در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند در ابتدای ماه مه هدف حمله قرار گرفت که فرماندهان ارشد گروه طالبان در آن حضور داشتند.

ژنرال نیکلسون گفت در حالی که مبارزه با طالبان در افغانستان ادامه دارد، بسیاری از رهبران طالبان در سطوح میانی و ارشد مشغول مذاکره با مقامات دولتی هستند.

وی گفته که گروه طالبان و مقام های افغانستان در حال یکسری گفتگو برای برقراری آتش بس هستند.

به گفته ژنرال نیکلسون، مقام های ارشد و میانی طالبان در این مذاکرات حضور دارند.

به گفته این مقام آمریکایی کاهش حملات طالبان به نسبت سالهای گذشته می تواند به دلیل همین مذاکرات باشد. فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت تعداد حمله های طالبان در بهمن تا اردیبهشت امسال، به نسبت پنج سال اخیر سی درصد کاهش داشته است.



علی June 1, 2018 04:23 PM

این جماعت مثل علف هرز میمانند که تا ریشه دارند از بین نمی‌روند و افغانستان تا زمانی که طلبه‌های پاکستانی و مدارس آموزش آنها هستند به آرامش نخواهد رسید و آمریکا هم با کشتن رهبران این جماعت فقط آب در هاون میکوبد و بس

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: