آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 14 خرداد ماه 1397 = 04-06 2018

جان باختن 60 پناهجو از شنبه شب در مدیترانه

به گزارش شبکه فرانس بیست و چهار، از شنبه شب تا کنون حدود 60 آواره در آب های مدیترانه غرق شده اند که 9 نفر از آنها از جمله هفت کودک، آوارگان سوری بودند.
این آوارگان که قصد داشتند خود را به اروپا برسانند، اغلب نزدیک ترکیه غرق شدند؛ درست مانند چهل و هشت آواره ای که بر اثر واژگونی شناوری در سواحل جنوبی تونس جان خود را از دست دادند.
فرانس 24 در گزارش خود با نشان دادن تصاویری از بیمارستان صفاقس افزود: شصت و هشت آواره که پس از واژگونی شناوری در سواحل جنوبی تونس جان سالم به در بردند، به بیمارستان منتقل شدند. این افراد را ماموران گارد ساحلی و نیروی دریایی تونس نجات دادند. این شناور که از سواحل تونس به سوی اروپا حرکت کرده بود در حالی که ظرفیت هفتاد نفری داشت صد و هشتاد تا صد و نود آواره سوار بر آن بودند.
یکی از نجات یافتگان اهل تونس گفت: آب به درون شناور نفوذ کرد. برخی توانستند فرار کنند و بقیه غرق شدند. ما تا ساعت 5 صبح آنجا ماندیم. پس از آن ماهیگیران به کمک ما آمدند و پس از آن نیز نیروی دریایی از راه رسید.
جستجو برای یافتن غرق شدگان روز دوشنبه ادامه پیدا کرد. اغلب آوارگانی که نجات یافتند، اهل تونس و در جستجوی کار و زندگی بهتر راهی اروپا شده بودند. این حادثه دردناک یادآور غرق شدن قایق های دیگری در سواحل تونس است که پیش از این رخ داده بود. یکی از آن موارد اکتبر سال دو هزار و هفده اتفاق افتاد که در آن حادثه، شناور حامل آوارگان با یک کشتی نظامی برخورد کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: