آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 خرداد ماه 1397 = 05-06 2018

پیش بینی مرگ قریب الوقوع تمدن فرازمینی

دانشمندان آلمان و آمریکا گزینه های تمدن بشری و فرازمینی ها را پیشبینی نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Astrobiology گروهی از دانشمندان ایالات متحده امریکا و آلمان سناریو های احتمالی تکامل تمدن بشریت و فرازمینی ها را پیش بینی نموده اند که بیشترین این سناریو ها با فروپاشی کامل به پایان می رسد.
محققان به کمک مدل ریاضی، تأثیرات انسان بر آب و هوای سیاره زمین را در نظر گرفته و مطالعه نمودند که تغییرات بالای موجودات فرازمینی چگونه تاثیر خواهد داشت. مقاله مربوط به این تحقیق در Phys.org منتشر شده است.
. نتایج تحقیقات در باره تمدن«راپانویی ها» در جزیره «ایستر» اساس این مدلسازی را تشکیل داده است. تمدن «راپانویی» در سالهای 1500-1200 میلادی به اوج شکوفایی خود رسیده است و کاهشآن در قرن 18 رخ داد و علت این کاهش کمبود منابع بود.
معلوم شد توسعه هر تمدن می تواند توسط یکی از چهار سناریو مشخص شود، که بر اساس نخستین سناریو" مرگ بشریت" با درجه حرارت متوسط افزایش می یابد. چرا که وضعیت ایکالوژیکی برای تراکم موجودات زنده مناسب نیست.سپس برای مدت کم سیستم زندگی به حالت عادی برمی گردد. اما تعداد بسیار کم موجودات زمین نجات می یابند.
سناریوی دوم یک سناریوی مثبت عنوان شده، تکامل انسان بدون پیآمد های خطرناک ادامه داشته و انسان ها درک می کنند که افراط در مصرف منابع بقای شان را در روی زمین با خطر مواجه می سازد.
سناریوی سوم، تکامل و کاهش شدید موجودات زنده را بدون کمبود منابع طبیعی در نظر می گیرد. در این سناریو، موجودات فرازمینی درک می کنند که عملیات آنها می تواند به فاجعه منجر شود اما گذار به گزینه دیگر مواد سوخت وقت زیادی را ضرورت دارد که این امر نمی تواند مانع « مرگ تمدن» شود.
فعلا معلوم نیست کدام سناریو برای بشریت محتمل تر است. به عقیده محققان، درجه حرارت تا 2 درجه گرم تر شود، تغییرات غیر قابل پیشبینی سیستم گردش جوی آغاز خواهد شد. مطابق با محاسبات تا سال 2100 شهرهای بزرگ ساحلی غرق خواهند شد و بعضی از جزایر مسکونی از جمله مالدیو ناپدید خواهند شد.



مستعار June 5, 2018 02:32 PM

دانشمندان هم خرافاتی شده اند ! اصلاا موجودات فرازمینی وجود ندارد!
بشقاب پرنده در زمان جنگ سرد به وجود آمد موجودات فضایی روباتهای ساخت سی آی ای و کی جی بی ساخت روسیه و آمریکا بودند آن هم برای جاسوسی!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: