آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 اسفند ماه 1397 = 27-02 2019

پیام تبریک به رژیم ملاها؛ ابراز شرمندگی آلمان‌ها

با وجود گذشت دو هفته از موعد ارسال پیام شادباش رئیس جمهوری آلمان به روحانی به خاطر چهل سالگی انقلاب ملاها، انتقادها از محتوای آن در رسانه‌های آلمان ادامه دارد.

روزنامه دی‌ولت به اشتانمایر تاخته که حق نداشته از جانب ملت آلمان چنین پیامی را به یک حکومت سرکوبگر، ارسال کند.

یک کشیش و سیاستمدار سابق حزب سوسیال دمکرات نیز به جمع منتقدان اشتاین‌مایر پیوسته است و از برگزارکنندگان کنگره پروتستان‌ها خواسته که رئیس جمهور را به خاطر پیام شادباش چهل سالگی انقلاب ملاها به این نشست دعوت نکنند.

وزیر سابق ایالت براندنبورگ در ستون نویسنده مهمان در روزنامه "ولت" نوشته است: برای اولین مرتبه به خاطر رئیس جمهوری کشورم شرمنده شده‌ام.

در این یادداشت آمده است: وقتی رئیس جمهور که خودش مسیحی است، به کسانی تهنیت می‌گوید که ۴۰ سال است نام خدا را آلوده ‌کرده‌اند و افرادی را آزار می‌دهند که چیزی جز حقوق بشر نمی‌خواهند، نه تنها خشم، بلکه احساس شرم برانگیخته می‌شود.

رایشه افزوده که اگر قصد اشتاین‌مایر از دیالوگ با ایران، تقویت صلح و آرامش باشد، باید در این روز غم‌انگیز (22 بهمن)، تنها برای مردم این کشور بهترین آرزوها را می‌کرد.




یک ایرانی February 26, 2019 10:21 AM

مردم ایران باید دشمنانشان را بشناسند فرانک والتر اشتاین‌مایر دو دوره وزیر خارجه آلمان بود و در هر دو دوره به جمهوری اسلامی کمکهای فراوانی کرد و در واقع پدر معنوی برجام بود که مدتی پس از انعقاد برجام در ۲۵ مهر ۱۳۹۴، فرانک والتر اشتاین‌مایر، در رأس هیئتی بلندپایه از مقامات آلمانی، برای اعلام آمادگی کشور خود به منظور اجرایی ساختن توافق وین، به تهران سفر کرده و با رئیس‌ جمهوری اسلامی دیدار کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: