آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 19 خرداد ماه 1397 = 09-06 2018

پرونده جدید نازنین زاغری تعیین وقت شد

خبرگزاری هرانا – موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران از تعیین وقت در پرونده جدید نازنین زاغری خبر داد و گفت که کیفرخواست هم برای زاغری ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، موسی غضنفرآبادی در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده جدید نازنین زاغری تبعه ایرانی – انگلیسی که پیشتر در پرونده دیگری به ۵ سال حبس محکوم شده بود، تعیین وقت شده است یا خیر؟ اظهار کرد: “تا جایی که اطلاع دارم، این پرونده تعیین وقت شده اما اطلاع ندارم دادگاه چه تاریخی را برای برگزار جلسه در نظر گرفته است”.

رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران اضافه کرد: “کیفرخواست هم برای زاغری ارسال شده است”.

او در این پاسخ که آیا زاغری وکیل انتخاب کرده یا خیر و اینکه وکیل وی از فهرست وکلای مورد تایید رئیس قوه‌قضاییه موضوع تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری است یا خیر گفت: “از این موضوع اطلاع ندارم”.

نازنین زاغری تبعه ایرانی ــ انگلیسی است که ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی دستگیر و به کرمان منتقل شد.

سپاه ثارالله کرمان ۲۶ خرداد سال ۹۵ طی اطلاعیه‌ای از این دستگیری به‌عنوان “دستگیری یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، یاد کرد” و در این باره مدعی شد: «وی با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است».

پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی‌ها به دادستانی تهران انتقال یافت و پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب صادر شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، زاغری را به پنج سال حبس محکوم کرد که این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.

طی گزارشی که در روز سوم اسفند ماه سال گذشته منتشر شده بود، شعبه دادگاه انقلاب در زندان اوین به نازنین زاغری گفته است که ادامه حبس وی به دلیل مناقشه تهران و لندن برسر اختلاف حساب نرخ سود بدهی بریتانیا به ایران است. وزارت امور خارجه ایران از سوی تهران مسئول رسیدگی به این اختلاف حساب است.

همچنین مورخ ۲۴ فروردین‌ماه سال جاری آقای حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در بریتانیا در یکی از برنامه‌های داخلی شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی اظهار داشت: “وزارت امور خارجه ایران درخواست‌های مبنی بر امکان آزادی خانم زاغری به دلایل انسان دوستانه را با توجه به آنکه وی فرزند کوچکی هم دارد به قوه قضائیه منعکس نموده است و موضوع در حال بررسی است.”

نازنین زاغری، شهروند ایرانی-بریتانیایی که با بنیاد تامسون رویترز همکاری داشت، در جریان سفری که برای عیادت مادرش به ایران کرد، در پانزدهم فروردین سال ۹۵ در فرودگاه امام خمینی بازداشت و پس از آن در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام براندازی نرم، همکاری با مؤسسات معاند نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

لازم به ذکر است که خانم زاغری تمامی اتهام‌ها را رد کرده بود.



حقیقتگو June 9, 2018 09:09 PM

اگرهم انگلیس همان میکرد که اتریش انجام میدهد مساجدرا می بندد و آخوندهایش رابیرون میکند چنین گروگان گیری درایران وجودنداشت - انکاررکه انگلیس هم ازآنچه نازنین زاغری درانگلیس انجام میداده دچارنگرانی وناخوشایندی بوده است که درنبود این خانم نگرانی هاشون رفع میشه - وگرنه محکم چسبیدن برجام با حکومت آخوندی چنین بامادریک بچه می کند حیرت آوروشرم آوراست - بنظرمن انتقادیون حکومت اخوندی که انتقادیون حکومت اروپائی درقبال آخوندها هم هستند باید بشدت مواظب خودشان باشند که درایران وخارج مورد خشم آخوندها واربابانشان قراردارند درایران به سرنوشت خانم زاغری دچارنشوند-

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: