آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 شهریور ماه 1397 = 16-09 2018

بازداشت گسترده هموطنان بهايی در شیراز

خبرگزاری هرانا – در ادامه چهار مورد بازداشت شهروندان بهایی که صبح امروز و روز گذشته در شیراز رخ داد، عصر امروز نیز نورا پورمرادیان به عنوان پنجمین شهروند بهایی توسط نیروهای وزارت اطلاعات در شیراز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر امروز یکشنبه ۲۵ شهریورماه ۹۷ نورا پورمرادیان شهروند بهایی ساکن شیراز توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “نورا پورمرادیان بعد از بازداشت در تماس تلفنی کوتاهی به خانواده خود گفته که در بازداشتگاه اداره اطلاعات (پلاک ۱۰۰) هستند. همچنین مامورین اداره اطلاعات به خانواده‌اش گفته‌اند که وی فردا تفهیم اتهام خواهد شد”.

هرانا صبح امروز در گزارشی از بازداشت چهار شهروند بهایی دیگر در شیراز به نام‎های “نوید بازماندگان”، “بهاره قادری (همسر نوید بازماندگان)”، “الهه سمیع‌زاده” و “احسان محبوب راه‌وفا” طی روز جاری و روز گذشته خبر داده بود.

پیشتر یک منبع مطلع ضمن تائید خبر بازداشت چهار شهروند بهایی به گزارشگر هرانا گفت: “ساعت ۶ عصر روز گذشته ماموران وزارت اطلاعات به کلاس روانشناسی آقای نوید بازماندگان وارد شدند و کارت‌های شناسایی، کیس کامپیوتر، فلش و گوشی‌های تلفن همراه، پسورد گوشی‌ها و ایمیل‌های سایر افراد را نیز از آنها گرفته‌اند. در انتها آقای بازماندگان را به منزلش برده و پس از تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی، بهاره قادری (همسر نوید بازماندگان) را نیز بازداشت و همراه با وی به مکان نامعلومی منتقل کردند. در همین تاریخ خانم الهه سمیع‌زاده را نیز در شیراز دستگیر کرده‌اند و صبح امروز یکشنبه نیز احسان محبوب راه‌وفا را در شیراز و در منزل شخصی دستگیر و پس از تفتیش منزل به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز (پلاک ۱۰۰) منتقل کردند”.

لازم به ذکر است در مردادماه سال جاری نیز هرانا در گزارشی خبر از بازداشت تعداد دیگری از شهروندان بهایی ساکن شیراز توسط نیروهای امنیتی و انتقالشان به بازداشتگاه اداره اطلاعات (پلاک ۱۰۰) داده بود.

شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.
بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

حزب اللهی ها کودک بهايی را کشتند

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز ۱۹ خرداد سالروز کشته شدن «افشین ولی»، کودک ۱۲ ساله بهايی است. او در سال ۶۹ از سوی تعدادی از حزب اللهی های روستای حسین آباد از توابع نظرآباد در پی «مباح اعلام شدن خون بهائیان» کشته شد. جامعه بهاییان پس از انقلاب همواره قربانی تفرقه و تبعیض‌های اعمال‌شده از سوی حکومت ملایان بوده‌اند.‌

ایران پرس نیوز




parviz June 10, 2018 06:11 AM

ترامپ بهترین سیاستمدار جهان در تاریخ بشریته!

گزارش یا اعتراض به این نظر


صبا June 10, 2018 11:01 AM

خوشا بحال مسلمانهای ایران!که دردوران چهل سالۀ حکومت سرکوبگرآخوندها،همگیشان همیشه زیرچترحفاظت وحمایت آخوندهای جنایتکاربوده اند،وپای یکنفرشان هم،نه بزندانها وشکنجه گاههاومیدانهای اعدام کشیده شدونه درزندانها بطوردستجمعی کشتارو اجسادطپیده درخونشان،مخفیانه وشبانه،درگورهای جمعی پراکنده در سراسرمیهن، درخاک،وازانظارپنهان شد،راستی هم خوشابحال مسلمانان ایران!که نه دخترکان13ساله یامادران70ساله یازنان جوان باردارشان همراه بااطفال به دنیانیامده شان بتخت شکنجه وتیرک اعدام بسته شدند،ونه قبل ازاعدام به دخترکان پاک ومعصومشان تجاوزوقبل ازآن ماههاساکن قفسها،یاواحدهای مسکونی!شدند،راستی هم خوشابحال مسلمانان ایران!که نه درجریان تصفیۀ دانشگاهها(وتابه امروز)دسته دسته استادان ودانشجویانشان ازدانشگاههاوواخراج وازتدریس وتحصیل محروم شدندونه،،ونه،،راستی هم خوش بحالشان!

گزارش یا اعتراض به این نظر


nafass June 10, 2018 12:26 PM

در جواب پرویز ترامپ احمقترین و بیسوادترین سیاستمدار در تاریخ بشریت است او اصلان سیاستمدار نیست تاجر پولدار است که جهان را بدتر از بدتر خواهد کرد یک کله پوک کامل و یک ننگ برای تاریخ بشریت و امریکا است که بزودی یک دشمن واقعی برای ملت ایران است و دوست ملایان چون ملت را زجر خواهد داد نه ملا را

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: